OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)


Program Tanımı

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derece

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Mezunların Mesleki Profili

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Bir Üst Dereceye Geçiş

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Program Kazanımları

1 Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
2 Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3 Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir.
4 Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir.
5 Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir.
6 Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
7 Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir.
8 Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
9 Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir.
10 Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir.
11 Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir.
12 Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
13 Okul öncesi eğitimi alanında güncel bilimsel araştırmaları inceleyerek özgün akademik çalışmalar yürütebilir.
14 Eğitim bilimleri kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilir.
15 Erken çocukluk eğitimiyle ilgili tez ve akademik yayın süreçlerini yönetebilir, akademik etik ilkeleri benimseyebilir.
16 Okul öncesi eğitimi alanında disiplinler arası araştırmalar yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sağlayabilir.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Dersler
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları
ECE5117 Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi
ECE5187 Seminer
ECE5188-1 Tez
ECE5188-2 Tez
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
Departmental Elective
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5111 Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular
ECE5113 Okul Öncesi Eğitimde Müfredat Geliştirme
ECE5118 Erken Müdahale Yaklaşımları
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 6
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5117 Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5187 Seminer 0 0 0 10
ECE5188-1 Tez 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5188-2 Tez 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ