OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)


Program Tanımı

Bahçeşehir Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Tezli Yüksek Lisans Programı’nın temel hedefi, erken çocukluk eğitimi alanında çalışanlar ile bu alanda kariyer yapmak isteyenlerin akademik bilgi birikimlerini ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Program, hem okul öncesi eğitim alanındaki bilimsel araştırmaları desteklemeyi hem de erken çocukluk eğitimine yönelik yenilikçi yaklaşımlar geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrenciler teorik bilgi ile uygulamayı birleştirerek, erken çocukluk eğitimine dair özgün çalışmalar üretme ve alana katkı sağlama fırsatı bulurlar.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Childhood Education) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına sahip olması ve Enstitü Kurulu tarafından programa özgü belirlenecek diğer temel koşulları da sağlamaları gerekir. Ayrıca, tezli programlara başvuran öğrencilerin başvurduğu puan türünde Enstitü Kurulu tarafından 55 puandan az olmamak üzere belirlenecek ALES puanına da sahip olmaları gerekir. Yabancı dilde yürütülecek yüksek lisans programlarına başvuran adayların yabancı dil yeterlik düzeyleri; YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile YÖK veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavları veya Üniversite İngilizce Yeterlik Sınavı sonuçlarına göre belirlenir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

The students studying in this second cycle program with thesis are required to: 1. take a minimum of 7 courses with a minimum of 21 local credits, one seminar course, one thesis research and a thesis. (The seminar, thesis research and thesis are non-credit and graded on a pass/fail basis.) 2. succeed in all the courses with a letter grade of at least C/S 3. have a Cumulative Grade Point Average of at least 3.00/4.00 with a minimum of 120 ECTS credits.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Mezunlar Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Derecesine sahip olacaklardır. Programdan mezun olanlar başta Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullar olmak üzere tüm eğitim kurum ve kuruluşlarında okul öncesi öğretmenliği alanında uzman, yönetici, yönetici yardımcısı, denetmen, eğitim uzmanı, eğitim araştırmacısı vb. konumlarda görev yapabilecekleri gibi, yüksek öğretim kurumlarında okul öncesi öğretmenliği alanında öğretim görevlisi olarak görev yapabilirler. Program ülkenin nitelikli insan gücü alanında ihtiyaç duyulan önemli bir açığın kapatılmasına katkıda bulunacağı için, programı tercih edecek öğrenciler için kısa zamanda iş bulma avantajı sağlaması bakımından, eğitim alanında en fazla tercih edilen program olma özelliği taşımaktadır.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Program Kazanımları

1 Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
2 Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3 Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir.
4 Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir.
5 Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir.
6 Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
7 Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir.
8 Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
9 Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir.
10 Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir.
11 Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir.
12 Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
13 Okul öncesi eğitimi alanında güncel bilimsel araştırmaları inceleyerek özgün akademik çalışmalar yürütebilir.
14 Eğitim bilimleri kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilir.
15 Erken çocukluk eğitimiyle ilgili tez ve akademik yayın süreçlerini yönetebilir, akademik etik ilkeleri benimseyebilir.
16 Okul öncesi eğitimi alanında disiplinler arası araştırmalar yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sağlayabilir.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Dersler
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları 3 3 3 5 4 4 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4
ECE5117 Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi 5 4 5 4 3 4 3 3 4 5 3 3 3 3 3 4
ECE5187 Seminer 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4 5 5 5 5
ECE5188-1 Tez 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5
ECE5188-2 Tez 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 2 3 3 2 2 2 2 2 2 2 2 3 5 5 5 5
Departmental Elective
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5111 Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular
ECE5113 Okul Öncesi Eğitimde Müfredat Geliştirme
ECE5118 Erken Müdahale Yaklaşımları
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme 1 1 1 4 4 3 3 3 4 2 5 3 4 4 4 5
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 6
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5117 Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5187 Seminer 0 0 0 10
ECE5188-1 Tez 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5188-2 Tez 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ