Günümüzün birbirine bağlı dünyasında, sosyal medya etkinliği ve e-ticaret işlemlerinden akıllı cihazlardan gelen sensör verilerine ve gerçek zamanlı akış verilerine kadar benzeri görülmemiş ölçekte veri üretilmektedir. Bu sürekli bilgi akışı hem bir zorluk hem de bir fırsat sunuyor. Bu geniş veri dizisini anlamlandırma becerisi, yalnızca iş zekası için değil, aynı zamanda toplumsal ilerleme için de çok önemlidir. Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi yüksek lisans programı, öğrencileri giderek veri odaklı hale gelen bir dünyada büyük verinin gücünden yararlanmak için gereken bilgi ve becerilerle donatmak üzere tasarlanmıştır. Farklı sektörlerdeki kuruluşlar ezici miktarda veriyle karşı karşıya kaldıkça, bu bilgileri toplama, yönetme ve analiz etme becerisi başarı için kritik bir faktör haline gelmiştir. Program, büyük verinin temel unsurları olan veri toplama, veri analitiği ve veri yönetimi konularına odaklanmakta, ve ham verinin, karar alma süreçlerini yönlendiren anlamlı deneyimlere dönüştürülmesine vurgu yapmaktadır. Büyük veri, tek bir endüstri veya alanla sınırlı değildir; neredeyse her sektörü kapsar ve program bu çeşitliliği yansıtacak şekilde tasarlanmıştır. İster hastalık salgınlarını tahmin etmek, ister tedarik zincirlerini optimize etmek, müşteri deneyimlerini geliştirmek veya akıllı şehirlerde inovasyonu teşvik etmek olsun, büyük veri merkezi bir rol oynamaktadır. Sektörler büyük verinin yeni fırsatları ortaya çıkarma potansiyelinin farkına vardıkça, karmaşık veri kümelerini anlayabilen ve manipüle edebilen yetenekli profesyonellere olan talep de artmaya devam ediyor. Bu program sadece teknik yeterlilik değil, aynı zamanda verilerin gerçek dünyadaki sorunları çözmek için nasıl kullanılabileceğine dair stratejik bir anlayış geliştirmeye odaklanmaktadır. Mezunlar, büyük veri kümelerini yönetmek, gelişmiş analitik teknikleri uygulamak ve farklı kurumsal ortamlardaki paydaşlara içgörüleri iletmek için gerekli araçlarla donatılmış olarak ayrılacaklar. Büyük verinin sürekli gelişen doğası, müfredatımızın uyarlanabilirliği ve sürekli öğrenmeyi vurguladığı ve öğrencileri hızlı değişim ve yenilikle tanımlanan bir sektörde başarılı olmaya hazırladığı anlamına gelir. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, BÜYÜK VERİ ANALİTİĞİ VE YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of The Big Data Analytics and Management ) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır. |
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda tez çalışması ve tez derslerini başarılı şekilde tamamlamaları zorunludur. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Program multidisipliner bir yaklaşıma duyulan ihtiyacı vurgulayarak, mezunları uzmanlıklarını sağlık ve finanstan çevre bilimi, eğlence ve kamu politikalarına kadar geniş bir yelpazede uygulamaya hazırlamaktadır. |
06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar. |
1 | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. |
2 | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi ile ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. |
3 | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
4 | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. |
5 | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. |
6 | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. |
7 | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BDA5001 Büyük Veriye Giriş | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BDA5002 Pazarlama Analizi | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SEN5999 Proje | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
BDA5001 | Büyük Veriye Giriş | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
BDA5002 | Pazarlama Analizi | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
SEN5999 | Proje | 0 | 0 | 0 | 16 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |