REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA)


Program Tanımı

Bu programın amacı kendisini sürekli geliştirebilen, pazarın sorunlarına yapıcı çözümler üreten iletişim bilimciler yetiştirerek reklam ve halkla ilişkiler eğitiminin gelişimine katkıda bulunmaktır.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Reklamcılık ve Halkla İlişkiler) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Doktora programına başvurabilmek için adayların; tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Enstitü Kurulu önerisi ve Senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına başvuracak olanların programa kabulünde, ALES puanının yanı sıra yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya ek olarak mülakat sonucu ile yüksek lisans not ortalaması da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru koşulları ve öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senato tarafından belirlenen kurallar adaylara uygun yollarla ilan edilir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Doktorasını tamamlamış öğrenciler Dr. ünvanı alarak,kariyerlerine devam edebilirler

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Program; reklamcılık, halkla ilişkiler ve iletişim alanlarında uzmanlaşma imkânı sağlayarak, araştırma ve teori ağırlıklı içeriğiyle, geleceğin alanında saygı duyulan akademisyenlerini ve üst düzey yöneticilerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler uzmanlık alanlarına göre doktora sonrası çalışmalara başvurabilirler.

Program Kazanımları

1 Reklam ve halkla ilişkiler alanlarının kavram ve kuramlarını interdisipliner bakış açısıyla yorumlayabilmek
2 Kitle iletişim kavram ve kuramlarını derinlemesine yorumlayarak tartışabilmek
3 Bilim ve bilim felsefesini oluşturan ve bilimsel düşünme ve araştırma yöntemlerini reklam ve halkla ilişkiler alanlarına göre yorumlayabilmek
4 Nitel ve Nicel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde uygulamak

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4
Dersler
ARS6001 İleri Araştırma Yöntemleri 4 5 2 5
REK6611 İleri Araştırma Yöntemleri II 4 5 2 5
REK6615 Stratejik Reklamcılığın İlkeleri 5 5 3 1
SEM6887 Seminer
TEZ6888-1 Doktora Tezi - I
TEZ6888-2 Doktora Tezi - II
TEZ6888-3 Doktora Tezi - III
TEZ6888-4 Doktora Tezi - IV
YET6999 Doktora Yeterlilik
Departmental Elective
PIH6000 Halkla İlişkiler Teori ve Örnek Olaylar
PIH6004 İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler
REK6304 İleri Deney Tasarımları ve Raporlaması
REK6615 Stratejik Reklamcılığın İlkeleri
REK6627 Bilim ve İletişim
REK6632 Reklamcılık Kuram ve Araştırmalarına Çağdaş Yaklaşımlar 5 4 1
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ARS6001 İleri Araştırma Yöntemleri 3 0 3 12
REK6615 Stratejik Reklamcılığın İlkeleri 3 0 3 9
Departmental Elective 3 12
Toplam 33
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
REK6611 İleri Araştırma Yöntemleri II 3 0 3 9
Departmental Elective 3 9
Departmental Elective 3 12
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
SEM6887 Seminer 0 0 0 6
Departmental Elective 3 12
Departmental Elective 3 12
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
YET6999 Doktora Yeterlilik 0 0 0 30
Toplam 30
5. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
TEZ6888-1 Doktora Tezi - I 0 0 0 30
Toplam 30
6. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
TEZ6888-2 Doktora Tezi - II 0 0 0 30
Toplam 30
7. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
TEZ6888-3 Doktora Tezi - III 0 0 0 30
Toplam 30
8. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
TEZ6888-4 Doktora Tezi - IV 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


REKLAMCILIK VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, DOKTORA) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ