REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)


Program Tanımı

Bu yüksek lisans programında öğrenciler reklamcılık ve pazarlama iletişimi konularında ileri düzey teorileri ve pratikleri, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri temelinde gerçek vaka çalışmalarına da ağırlık vererek öğrenirler.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Yüksek Lisans) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu programdan mezun olan öğrenciler yüksek lisans derecesi alırlar.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Mezunlarımız, reklam ajanslarında, medya planlama ve satınalma ajanslarında, birçok işletmede marka yöneticisi olarak çalışabilmektedirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar.

Program Kazanımları

1 Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar
2 Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir.
4 Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir.
5 Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular.
6 İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır.
7 Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir.
8 İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur.
9 Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır
10 Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir.
11 İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Dersler
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 3 2 5 1 2 2 2 2 2 2
PIH5117 Kitle İletişim Kuramları ve İkna Psikolojisi 1 1 1 1 2 3 4 4 4 4
REK5214 Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi 4 3 4 4 5 4 4 4 4 4
REK5999 Proje
Departmental Elective
ISL5292 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
ISL5316 İş Yaşamında İnsan Kaynağının Yönetimi
PAZ5201 Kriz İletişimi
PIH5006 Marka Yönetimi ve İletişimi
PIH5007 Kurumlarda Etkili Hikaye Anlatımı
PIH5008 Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi
PIH5009 Sosyal Kampanyalar
PIH5010 İkna ve İletişim Psikolojisi
PIH5014 Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi
PIH5015 İletişim Kuramları
PIH5103 Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar
PIH5113 Kriz İletişimi
PIH5201 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri
REK5207 Pazarlamanın Temel İlkeleri
REK5216 Dijital İletişim
REK5301 Pazarlama İletişiminde Yaratıcılık
REK5303 Reklam ve Marka Stratejileri 3 3 3 2 4 4 4 3 4 4
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
PIH5117 Kitle İletişim Kuramları ve İkna Psikolojisi 3 0 3 9
Departmental Elective 3 6
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5214 Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5999 Proje 0 0 0 14
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 8
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ