STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)


Program Tanımı

Pazarlama programı, katılımcıların, modern işletmecilik ve pazarlama yönetimi uygulamalarını içselleştirmelerini sağlamanın yanı sıra, marka yönetiminde derinleşerek, kurumlarını müşteri odaklı bir yaklaşımla ileriye götürecek bilgi ve becerileri edinmelerini hedefler. Pazarlama, işletmenin rekabetçi gücünün ve tüketici gereksinimlerinin değerlendirilmesi neticesinde, örgütün hedeflerine ulaşmasını sağlamak amacı ile analiz, planlama, uygulama ve kontrole dayalı çok kapsamlı bir dizi eylemi içerir. Nitekim, günümüzün giderek çetinleşen rekabet ortamında, pazarlama stratejilerini değişen piyasa şartları ve tüketici ihtiyaçlarını göz önüne alarak oluşturan firmalar başarılı olabilmektedir. Bu başarıyı yakalamak için de “marka geliştirmek” büyük önem kazanmaktadır. Başarılı marka yaratabilmenin yanısıra bu markayı yönetebilmek de aynı derecede bilgi ve beceri gerektirir. Pazarlama programı başarılı markalar yaratma ve yönetme konularında karar ve yönetim süreçleri ile ilgili altyapıyı kazandırmak üzere küresel ve yerel arenadaki eğilim ve ihtiyaçları göz önüne alarak geliştirilmiştir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Pazarlama) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu Programı tamamlayan öğrenciler Pazarlama Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanacaktır.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Pazarlama departmanlarında, marka yöneticisi olarak, ürün yöneticisi

Bir Üst Dereceye Geçiş

06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar.

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3 Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4 Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5 Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6 Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6
Dersler
ISL5205 Pazarlama Stratejileri 5 5 5 5 5 5
ISL5253 Tüketici Davranışları 5 5 4 4 4 5
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 5 4 4 4 4 4
ISL5999 Proje 5 5 5 5 5 5
Departmental Elective
ISL5164 Çok Uluslu Şirket Stratejileri
ISL5195 Girişimcilik İlkeleri
ISL5252 Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi
ISL5253 Tüketici Davranışları
ISL5254 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Veri Tabanlı Pazarlama
ISL5255 Stratejik Pazarlama Uygulamaları
ISL5292 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
ISL5294 Kişisel Satış Teknikleri
ISL5450 İşveren Markası Tasarımı
ISL5620 Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi
ISL5627 Dijital Pazarlama
ISL5628 Sosyal Medya Yönetimi
ISL5926 İşletme ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar
PAZ5702 Güçlü Markalar Yaratma
PAZ5904 Pazarlamada Güncel Konular 5 5 5 5 5 5
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5205 Pazarlama Stratejileri 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 6
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5253 Tüketici Davranışları 3 0 3 7
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5999 Proje 0 0 0 16
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ