YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2904 | Dijital Medya Tasarımı II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, dijital medya kullanımı ile ileri düzey bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda öğrencilere fotoğraf düzenleme, ses ve görsel malzemeyi düzenleme, software kaydı, multimedya tasarımı ve dijital medya yaratmak için kullanılan resim programları, dijital imaj düzenleme ve zamana dayalı yazarlık programları ve grup içi üretim yöntemlerine odaklanmayı da içeren pratik amaç taşımaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Kavramları görselleştirecek. - Tipografi prensiplerini tanıyacak ve çalışmalarına uygulayacak. - Görsel terminolojiyi ve tasarım terminolojisini zenginleştirecek. - Tasarım süreci bilinci oluşturacak. - Kelime ve görüntüyü birleştirerek grafik tasarımındaki kompozisyon, bileşenler ve kavramları keşfedecek. - Kelime ve imajı bir araya getirmenin yaratıcı yollarını deneyecek. - Grafik tasarımın oluşumunda eleştirel düşünme becerilerini sergileyecek ve verilen tasarım problemine ve medyaya bir sentez çizecek. - Olumlu, motive edici ve teşvik edici bir ekip üyesi karakteri oluşturacak. - Çeşitli grafik tasarım araçları, medya ve bilgisayar teknolojisi ile başarılı uygulama ve sunum tekniklerini sergileyecek. |
Bu ders, öğrencilere dijital medyayla ilgili temel bilgiyi vermek için geliştirilmiştir. Ders, dijital ortamlar için içerik yaratmaya özel olarak odaklanarak, gazetecilere ve diğer medya uzmanlarına fırsatlar sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | ||
2) | Teorik ve Tarihsel ArkaPlan | ||
3) | Durağan Görüntü | ||
4) | Hareketli Görüntü | ||
5) | Sunuş ve Projenin Hazırlanması I | ||
6) | Metin | ||
7) | Ses | ||
8) | Veri Didikleme | ||
9) | Ara sınav (Sunuş ve Projenin Hazırlanması II) | ||
10) | Yurttaş Gazeteciliği | ||
11) | İnteraktif Ortamlar | ||
12) | Dijital Sosyal Medya | ||
13) | Yapay Zeka ve Otomasyon Platformları | ||
14) | Dijital Oyunlar |
Ders Notları: | Moggridge, Bill (2010). Designing Media. |
Diğer Kaynaklar: | Clair, Kate. Typographic Workbook. NY: John Wiley & Sons Inc., 1999. Spiekermann, Erik. Stop Stealing Sheep. CA: Adobe Press, 1993. Jean, Georges. Yazı, İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2001. Scott McCloud. Understanding Comics. Perennial; Reprint edition, 1994. Print MAGAZINE, Communication Arts MAGAZINE Additional handouts will be given in class. Follow: @AIGAdesign @communicationarts @CreativeReview @DesignObserver @printmag Tasarım ve Sanat Tarihi / Design and Art History http://www.designhistory.org www.all-art. org www.artcyclopedia. com www.rleggat. com/photohistory Tasarım Birlikleri / Design Associations www.icograda. org www.aiga.org www.gmk.org. tr Design Portals/ Tasarım Portalları: http://thedesignenc yclopedia. org www.dexigner. com www.designrelated. com www.typotheque. com www.graphic- design.com www.designwritingre search.org Lorem İpsum www.lipsum.com What’s a Print: www.moma.org/ exhibitions/ 2001/whatisaprin t/flash.html Muzeler / Museums: www.designmuseum. org www.cooperhewitt. org www.postermuseum. pl www.museum-gestaltu ng.ch www.bauhaus. de www.tate.org. uk Posterler/Posters: http://www.theartof poster.com Tasarımcılar / Designers www.edfella. com www.sagmeister. com www.davidcarsondesi gn.com www.barnbrook. net www.miltonglaser. com www.edwardtufte. com http://scottmccloud.com İlginç siteler/bloglar + ilham kaynakları / Interesting sites/blogs + sources of inspiration www.papercritters. com/pc.php |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 3 | % 60 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 1 |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 1 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 2 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | 2 |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | 1 |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | 2 |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 3 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 1 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 1 |