|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi
EV ÖDEVİ: Filme ilişkin fikirsel, kavramsal araştırmaların yapılması, görsel ve fikirsel dökümantasyon toplanması
|
|
2) |
Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler
EV ÖDEVİ: senaryo taslak çalışmalarının yapılması |
|
3) |
Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler
EV ÖDEVİ: senaryonun sonuçlandırılması ve storyboard taslaklarının hazırlanması
|
|
4) |
Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması.
EV ÖDEVİ: Storyboard’un sonuçlandırılması. Lay-out ve background taslaklarının hazırlanması
|
|
5) |
Model-sheet çalışmaları.
EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması
|
|
6) |
Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması.
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın somuçlandırılması.
|
|
7) |
Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve premiere çalışmaları
|
|
8) |
Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
|
|
9) |
Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
|
|
10) |
Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi.
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları.
|
|
11) |
Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi
EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
|
|
12) |
Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi
EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamaların, verilen bilgiler ışığında sonuçlandırılması. Diyalog-ses-müzik için önerilerin hazırlanması
|
|
13) |
Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları
EV ÖDEVİ: dersteki uyhgulamaların sonuçlandırılması, jenerik taslak çalışmaları
|
|
14) |
Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi
EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması
ses çalışmaları-efektler
EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|