Dünyadan ve Türkiye'den hareketli grafik tasarım örnekleri incelenmesi, türlerin ayrılması, Hareketli grafik tasarım temel prensipleri, konsept geliştirme ve üretim stratejileri, TV, sinema, DVD, HD yayın formatları, Adobe After Effects ile tipografik animasyon, mask, katman, kanal kullanımı ve temel composite, filtreler, efektler ve renklendirme, ses ve müzik, yayın formatları, render, compress, çıkış özellikleri, TV logo animasyonu uygulama çalışması, reklam packshot animasyonu uygulama çalışması
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı, içeriğin ve kavramların açıklanması. |
|
2) |
Dünyadan ve Türkiye'den hareketli grafik tasarım örnekleri incelenmesi, türlerin ayrılması. |
|
3) |
Hareketli grafik tasarım temel prensipleri, konsept geliştirme ve üretim stratejileri. |
|
4) |
Proje için öğrenci konsept ve storyboard çalışması. |
|
5) |
TV, sinema, DVD, HD yayın formatları. Konsept seçimleri. |
|
6) |
Adobe After Effects ile tipografik animasyona giriş. Proje çalışmaları. |
|
7) |
AAE ile temel animasyon. Proje çalışmaları. |
|
8) |
AAE mask, katman, kanal kullanımı ve temel composite. Proje çalışmaları. |
|
9) |
AAE ile filtreler, efektler ve renklendirme. Proje çalışmaları. |
|
10) |
AAE'de ses ve müzik. Proje çalışmaları. |
|
11) |
AAE'de yayın formatları, render, compress, çıkış özellikleri. Proje çalışmaları. |
|
12) |
AAE ile TV logo animasyonu uygulama çalışması. Proje çalışmaları. |
|
13) |
AAE ile reklam packshot animasyonu uygulama çalışması. Proje çalışmaları. |
|
14) |
Proje değerlendirmeleri, eksiklerin giderilmesi ve finalize edilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
|