ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3635 | TV Reklamcılığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | ADV3645 dersi, yaratıcılık, TV platformları özellikleri ve görsel anlatım bilgilerini birlikte değerlendirmeyi amaçlamaktadır. TV reklamlarının sosyal yansıması ve etkisi üzerinde kazançlar sağlamayı amaçlamaktadır. Tv reklamlarının yapısı, göstergeleri,prodüksiyonu ve içerik ile prodüksiyon arasındaki bağa odaklanmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Reklam hedefini ve araştırma becerileri ile üretim araçları arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir. 2. Araştırma sonuçları ile yeni bir görsel dünya çalışması tasarlayabilecektir. 3. Hayal gücü ile senaryo yazımı arasındaki ilişkiyi öğrenebilecektir. Öğrenciler, görsel işaretlerle birleştirilen kelimeleri ve görselliği kullanmak için senaryo yazmaya başlayabileceklerdir. 4. TV reklamlarında ve hedeflerde belirli amaç ve hedefleri tanıyabilir. Duyguları tanımlamaya ve üretime tasarlamaya başlayabilirler. 5. Koordinasyon, motor becerileri için teknik ekipman kullanmaya başlayabilecektir. 6. Hedef ve hedeflere analiz için TV Reklamları hazırlayabilecek. Görme, ses ve hareket duyguları analiz edebilecektir. 8. Bir ürünün uygulama adımlarını koyabilir ve bir görsellik stratejisi oluşturabilir. 9.Bir ürünün uygulama adımlarını koyabilir ve görsel strateji oluşturabilir. Ve öğrenciler TV Reklamları oluşturabilecekler. Hayal gücü, yaratıcılık ve teknik beceri arasındaki ilişkiyi öğrenmeye hazır olan öğrenciler, üretim araçları ile gerçekleştirilecektir. 10. Reklam becerilerini ve video prodüksiyon araçlarını bağlamaya başlamak için görsel çeşitliliği izleyebilirler. Kendi filmlerini oluşturmaya başlayabilirler. Ve öğrenciler, üretim becerilerinde sanat araçlarının nasıl çalıştığını öğrenebilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Yapımda hedefiniz nedir ? Bölüm I Bilgiyi nasıl bulabilirsiniz? | ||
2) | Yapımda hedefiniz nedir? Yaratıcı fikir, yazı, storyboard ve yapıma ilk adım | Lütfen itslearning'deki forumu ziyaret edin | |
3) | Yapımda hedefiniz nedir? Senaryo yazma ve senaryo okuma | ||
4) | Yapımcı ile atölye / Yapım - öncesi nedir? | 4 farklı TV reklamı bulmaya çalışın ve yapım araçlarını kontrol edin | |
5) | Televizyon, Gelecek ve Reklamcılık | ||
6) | Yapıma Genel Bakış Bölüm II Kamera grafikleri | ||
7) | ARA SINAV Video Prodüksiyonuna Genel Bakış Bölüm III Aydınlatma-Ses- | Kamera açıları, anlam ve duygular lütfen günlük hayatınızda 2 dakika video çekin lütfen ara dönem proje detaylarınızı kontrol edin. | |
8) | Video Prodüksiyonuna Genel Bakış Son Parça Düzenleme / post prodüksiyon | Lütfen gündüz aydınlatmasını anlamak için videolar ayarlayın ve çekin Ara sınav+ara sınav projesi(powerpoint | |
9) | Reklamda Video Prodüksiyon Süreci Nasıl Çalışır? | ||
10) | Teknik yaratıcılık ve çözümler Sanat ve çerçeve ilişkisi | Greenbox, kamera ve kurgu teknikleri ve hikaye anlatımı ile nasıl çalışır. Lütfen 2 farklı reklam bulun ve kurgu yazma formunu değiştirin | |
11) | Televizyon izleyicisini hedef alırken hangi hatalar yapılıyor? | ||
12) | Kendi filmini yapmak için ilk adım | Senaryonuz ve prodüksiyonunuz üzerinde çalışmaya başlayı | |
13) | Televizyon, dijital platformlar ve marka görünürlüğü (ürün yerleştirme, reklam, reklam yayınları | Dersten önce lütfen tv programı, dizi izleyin | |
14) | Final Sınavı ve Bitirme Projesi |
Ders Notları: | Monetizing 21th century Television Frank A. Aycock Media Culture James Monaco Film directing shot by shot Steven Dougla Katz Make movies with your iphoe Ben Harvell |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 | |
Sunum / Seminer | 3 | 9 | |
Proje | 12 | 36 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |