|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma
Dersin kapsamının, şeklinin ve gerekliliklerinin tartışılması |
|
2) |
Özel eğitimde temel kavramların ele alınması; özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, zedelenme, engel, etiketleme, sınıflandırma ve yaygınlık kavramlarının tartışılması
Bir müdahale ve eğitim yöntemi olarak özel eğitim |
Veysel Aksoy (2017). Özel Eğitim. Pegem Akademi
Introduction to Speacial Education PPT
|
3) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Nobel Akademik Yayıncılık
Üstün Zekalı ve Yetenkli Çocuklar PPT |
4) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitiminde kullanılan teknikler; hızlandırma
gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Gifted and Talented Children PPT |
5) |
Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüklerinin çeşitleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi ve Tanımlanması |
Learning Disabilities PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
6) |
Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Eğitimi |
Learning Disabilities PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
7) |
Dikkat Eksikliği ve Hipearktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özellikleri ve Tanılamaları |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
8) |
Ara SINAV |
Gifted and Talented Children PPT
Learning Disabilities PPT
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
9) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
10) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
11) |
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocuklar
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
12) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi
|
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
13) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
14) |
Genel Tekrar ve Final |
All materials |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. |
|
3) |
Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
4) |
Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
5) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. |
|
6) |
İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|