MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4002 | Öğretmenlik Uygulaması II | Güz | 2 | 6 | 5 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğretmen adayları uygulama okullarında, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacaklardır. Okul öğretmenleri ve öğrencilerle yakın temasta bulunarak, mezun olduktan sonra ne gibi zorluklarla karşılaşabilecekleri konusunda fikir sahibi olup, mezun olduklarında karşılaşacakları ortama aşina olacaklardır. |
- Ders gözlemi - Atanan öğretmenle birlikte eğitsel materyal çalışmaları - Eğer ihtiyaç varsa, çok yoğun olmamak şartıyla, Bilgi İşlem faaliyetleri (for CEIT students) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersle ilgili genel bilgiler, Uygulama okulunun tanıtımı | ||
2) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
3) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
4) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
5) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | ||
6) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | ||
7) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, staj dosyası hazırlama | Önerilen okumalar | |
8) | Ders planın revize edilmesi | Geridönüt ışığında düzeltmeler | |
9) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
10) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
11) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar | |
12) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | ||
13) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | ||
14) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, staj dosyası hazırlama | Önerilen okumalar |
Ders Notları: | Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 40 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 1 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 1 | 2 |
Derse Özgü Staj | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |