MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4001 | Öğretmenlik Uygulaması I | Güz | 2 | 6 | 5 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğretmen adayları uygulama okullarında, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacaklardır. Okul öğretmenleri ve öğrencilerle yakın temasta bulunarak, mezun olduktan sonra ne gibi zorluklarla karşılaşabilecekleri konusunda fikir sahibi olup, mezun olduklarında karşılaşacakları ortama aşina olacaklardır. |
- Ders gözlemi - Atanan öğretmenle birlikte eğitsel materyal çalışmaları - Eğer ihtiyaç varsa, çok yoğun olmamak şartıyla, Bilgi İşlem faaliyetleri (for CEIT students) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin içeriğinin tartışılması | Yok | |
2) | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma | |
3) | Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma | |
4) | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
5) | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
6) | Öğretmenin derste farklı aktiviteleri nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
7) | Öğretmenin soru sorma tekniklerini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
8) | Okulda kullanılan materyalleri gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
10) | Okulun yönetim sistemini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
11) | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme | Konuyla ilgili okuma | |
12) | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme | Konuyla ilgili okuma | |
13) | Gözlem bulgularını raporlaştırma | Konuyla ilgili okuma | |
14) | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama | Konuyla ilgili okuma | |
15) | Final haftası - Okul deneyimi dersi değerlendirmesi | ||
16) | Final haftası |
Ders Notları: | Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 1 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |