MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS4001 Öğretmenlik Uygulaması I Güz 2 6 5 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğretmen adayları uygulama okullarında, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacaklardır. Okul öğretmenleri ve öğrencilerle yakın temasta bulunarak, mezun olduktan sonra ne gibi zorluklarla karşılaşabilecekleri konusunda fikir sahibi olup, mezun olduklarında karşılaşacakları ortama aşina olacaklardır.

Dersin İçeriği

- Ders gözlemi
- Atanan öğretmenle birlikte eğitsel materyal çalışmaları
- Eğer ihtiyaç varsa, çok yoğun olmamak şartıyla, Bilgi İşlem faaliyetleri (for CEIT students)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin tartışılması Yok
2) Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, Konuyla ilgili okuma
3) Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, Konuyla ilgili okuma
4) Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek Konuyla ilgili okuma
5) Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek Konuyla ilgili okuma
6) Öğretmenin derste farklı aktiviteleri nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek Konuyla ilgili okuma
7) Öğretmenin soru sorma tekniklerini gözlemlemek Konuyla ilgili okuma
8) Okulda kullanılan materyalleri gözlemlemek Konuyla ilgili okuma
10) Okulun yönetim sistemini gözlemlemek Konuyla ilgili okuma
11) Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme Konuyla ilgili okuma
12) Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme Konuyla ilgili okuma
13) Gözlem bulgularını raporlaştırma Konuyla ilgili okuma
14) Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama Konuyla ilgili okuma
15) Final haftası - Okul deneyimi dersi değerlendirmesi
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları: Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Demirtaş, H. & Güneş, H. (2004).Okuk Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 1 % 30
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 30
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 1 % 30
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 1 5
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı