MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3007 | Okul Deneyimi | Güz | 1 | 4 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. TUĞBA ÖZDİNÇ KATER |
Dersin Amacı: | Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek, kavramak ve yorumlamak. Öğretmenliğe hazırlamak, öğretim ilişkileri kurabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir, öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. 2. Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. 3. Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar 4. Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. 5. Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. 6. Okul organizasyonu ve okulun yetkilerini çağdaş eğitim gözüyle değerlendirir. |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin içeriğinin tartışılması | ||
2) | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma | |
3) | Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma | |
4) | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
5) | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
6) | Öğretmenin derste farklı aktiviteleri nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma | |
7) | Öğretmenin soru sorma tekniklerini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
8) | Okulda kullanılan materyalleri gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
9) | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | Konuyla ilgili okuma | |
10) | Okulun yönetim sistemini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma | |
11) | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme | Konuyla ilgili okuma | |
12) | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme | Konuyla ilgili okuma | |
13) | Gözlem bulgularını raporlaştırma | Konuyla ilgili okuma | |
14) | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama | Konuyla ilgili okuma | |
15) | Final haftası - Okul deneyimi dersi değerlendirmesi | ||
16) | Final haftası |
Ders Notları: | Fakülte Okul İşbirliği YÖK DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi: Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayınları, Ankara. Sönmez, V. (2003). Sevgi Eğitimi. Anı Yayınları, Ankara. Tezcan, M. (2002).Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Anı Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 16 | % 30 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 14 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |