İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3005 | Özel Öğretim Yöntemleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Prof. Dr. DERİN ATAY Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere öğretim yöntemler, farklı öğrenci ihtiyaç ve profiline göre kullanılabilecek yöntemler konusunda bakış sağlamaktır. Ayrıca öğrenci öğrenmesinin en üst düzeyde olabilmesi için öğretmen adaylarının kendi sınıflarının öğretim lideri olabilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenme kuramlarını bilir ve farklılıklarını açıklayabilir 2. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtir 3. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin öğeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder 4. Farklı özel öğretim tekniklerini birleştirerek yeniden sentezleyebilir. 5. Portfolyo hazırlayabilir |
Etkili öğretim, öğrenci ihtiyaçları, dolaylı anlatım, soru sorma teknikleri, bireysel öğrenme, olay incelemesi, ders gözlemi, portfolyo hazırlama, özel öğretim yöntemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı | ||
2) | -Etkili Öğretmen | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1 | |
3) | -Öğrencileri Tanıma & Anlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2 | |
4) | -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 | |
5) | -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 | |
6) | -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4 | |
7) | Sınıf Gözlemleri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4 | |
8) | -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5 | |
9) | Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 | |
10) | -Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 | |
11) | -Soru sorma stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7 | |
12) | - Bireysel Öğrenme | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 | |
13) | -Bireysel Öğrenme Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 | |
14) | Dersi gözden geçirme Genel tekrar | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. | |
15) | Final haftası | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Altun, E. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Alkan, C. & Kurt, M., (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 112 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |