ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS2003 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere eğitim alanında bilimsel araştırma yöntemleri konusunda bir giriş dersi niteliğindedir. Sosyal bilimlerde nicel ve nitel araştırma yöntemlerine genel bir bakış sunulur. Nicel yöntemler çatısı altındaki konulardan bazıları, araştırma dizaynı, örnekleme ve ölçmedir. Nitel yöntemler kısmı ise nicel ile nitel yöntemlerin bir karşılaştırması ile bu yöntemlerde veri toplama ve veri analizi yöntemlerinden oluşur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler,
• Yaşamımızda eğitim kuram ve araştırmalarının rolu ile ilgili bilgilerini artıracaklardır.
• Eğitim araştırmalarına farklı yaklaşımlarla ilgili bilgilerini artıracaklardır.
• Eğitim araştırmalarında gözönünde bulundurulması gereken çok çeşitli faktörlerle ilgili anlayışlarını geliştireceklerdir.
• Eğitim araştırmalarında güncel konularla ilgili farkındalıklarını geliştireceklerdir.
• Eğitim araştırmalarında etikle ilgili bilgi ve farkındalıklarını geliştireceklerdir.
• Eğitim alanında yapılmış araştırmaları anlama ve değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir.
• Eğitim alanında bir araştırma planı hazırlama becerilerini geliştireceklerdir.
• Bilgi üretme ve edinmede bilimsel araştırmanın önemini takdirlerinı artıracaklardır.
• Eğitimle ilgili olgular hakkında farklı yaklaşımların olduğunun farkına daha fazla varacaklar ve bu farklılıkları öğrenme ve kabullenme isteklerini artıracaklardır.

Dersin İçeriği

Nitel ve nicel araştırmalar, alanyazın taraması, kuramsal çerçeve, örneklem, veri toplama araçları, etik kurallar, veri analizi, geçerlilik ve güvenirlik, APA kuralları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma. Nitel ve nicel araştırmaların ayrımı Chapters 1: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
2) Alanyazın tarama, araştırma problemi ve araştırma sorusu Chapters 2-3: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
3) Kuramsal çerçeve Chapter 5: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy.
4) Hipotez ve değişkenler Chapter 4: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
5) Örneklem Chapter 5: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications.
6) Enstrüman ve anket Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications.
7) Gözlem ve görüşme Chapter 7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
8) Veri toplama Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
9) Veri toplama ve etik kuralları Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
10) Nicel veri analizi Chapter 6: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
11) Nitel veri analizi Chapter 8: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
12) Araştırma geçerlilik ve güvenirlik İnternet kaynakları ve ders notları
13) Yorumlama, rapor etme ve APA Chapter 9: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative.
14) Karma araştırma yöntemin temelleri Chapter 12: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy.

Kaynaklar

Ders Notları: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. Routledge. London. Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 6 % 60
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 6 6 36
Juri 0 0 0
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı