ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4612 | Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri pazarlamacı olarak uluslararası pazarlama stratejilerini geliştirmede tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini anlamaki rolünü anlamaya alıştırmak ve aynı zamanda küreselleşen dünyada pazar odaklı toplumda tüketici olmanın ne demek olduğunu anlatmaktır. Bu ders ile öğrenciler kültür ve alt-kültür kavramını anlayacak ve uluslararası pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl kullanılacağını öğrenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- temel tüketici davranışı kavramını hem teori hem de amprik araştırma bakımından anlamak II-bu bilgileri gerçek dünyada stratejik pazarlama yönetimi karar verme durumlarına nasıl uygulayacağını öğrenmek III-tüketici davranışı bilgilerini kullanarak küresel pazarlarda bulunulduğunda iş yerindeki güçlerle tetiklenen daha farkında bir tüketici haline gelmek IV-kültürleri anlamak ve tüketici davranışı teori ve uygulamalarını nasıl değiştirdiğini anlamak V-kültürel bakışaçısından tüketici davranışındaki bilgi kaynakları ve literatürüne hakim olmak VI-kültürel farklılıklar yoluyla günlük hayattaki sosyal ve psikolojik etkilerin farkına varılmasını sağlamak VII-İnternet, e-ticaret ve bilgi teknolojinin kullanılımı ile değişen küresel tüketici pazaryerini anlamak |
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tüketici davranışına giriş Tüketici toplumu | Kitap notları ve sunum | |
2) | Alışveriş, satınalma ve değerlendirme | Kitap notları ve sunum | |
3) | Algı | Kitap notları ve sunum | |
4) | Benlik | Kitap notları ve sunum | |
5) | Motivasyon, değerler ve hayat tarzı | Kitap notları ve sunum | |
6) | Öğrenme ve Bellek | Kitap notları ve sunum | |
7) | Tutum ve Bireysel Karar Verme | Kitap notları ve sunum | |
8) | Değerlendirme | Kitap notları ve sunum | |
9) | Grup etkisi ve fikir liderliği | Kitap notları ve sunum | |
10) | Avrupa aile yapısı, aile karar verme süreci ve yaş | kitap notları ve sunum | |
11) | Kazanç ve sosyal sınıf | kitap notları ve sunum | |
12) | Kültür ve Avrupa Hayat tarzı | kitap notları ve sunum | |
13) | Kültür Değişim Süreci | kitap notları ve sunum | |
14) | Yeni günler, yeni tüketiciler | kitap notları ve sunum |
Ders Notları: | Solomon, M.; Bamossy, G.; Askergaard, S.; and Hogg, M.K. (2010). Consumer Behavior: A European Perspective. 4th Ed. Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Graham, J. (2010). Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises. 2nd Ed. Prentice Hall. Evans, M.M.; Foxall, G. and Jamal, A. (2009) Consumer Behavior. 2nd Ed. Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |