ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4323 | Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Dersin Amacı: | Dünyadaki kültürel farklılıklar konusunda etkili öğrenme ve maruz kalma, insanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmalarına yardımcı olabilir. İş dünyasında hem çeşitlilik hem de küreselleşmenin artması, özellikle kabul edilen, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli hale gelen müşteriler ve müşterilerle etkili bir şekilde çalışabilmeleri ve rakipler, mevcut, ortaklar ve hükümetler gibi ilgili oluşumlarla etkili bir şekilde rekabet gücü veya iş birliği yapabilmeleri için kültürler arası sürdürülebilirlik geliştirmelerini gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsanların, grupların, kuruluşların ve toplumların kültürle nasıl aşılandığını anlayın. 2. Analitik ve analitik bir yaklaşımla kişinin kendi kültürünü ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farkları tanımlayabilmesi kavramsal bakış açısı. 3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyon üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. 4. Kültürel çeşitliliğin kuruluşları ve liderleri nasıl etkilediğini belirleyin. 5. Kültürel değişimin dinamiklerini anlayın. |
Kültürü tanımlama, kültürleri karşılaştırma, kültürün işleyişi, kültürler arası karar verme, kültürel değişimi yönetme, çok kültürlü çalışma grupları ve ekipler, liderlik, motivasyon ve yapı konularında kültürel perspektifler. Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, örnek olay inceleme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders Tanıtımı | Mevcut değil | |
2) | Yüz yüze ders yok (öğretmenin atölyesi nedeniyle katılım) | ||
3) | Kültürü Tanımlamak | ||
4) | Kültürün Karşılaştırılması | ||
5) | Kültürün Karşılaştırılması (devamı) | ||
6) | Kültür Nasıl Çalışır? | Mevcut değil | |
7) | Kültürlerarası Karar Verme ve Kültürel İkilemler | ||
8) | Arasınav | Mevcut Değil | |
9) | Kültürel Değişimi Yönetmek | ||
10) | Çok Kültürlü Çalışma Grupları ve Takımlar | Mevcut değil | |
11) | Kültürel Perspektifler Liderlik, Motivasyon, Yapı | ||
12) | Grup Proje Sunumları | ||
13) | Grup Proje Sunumları | ||
14) | Grup Proje Sunumları ve Kurs Özeti |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Textbooks: Browaeys, M-J. and Price, R. (2019). Understanding Cross-Cultural Management, 4th Edition. Pearson. Thomas, D. C., & Inkson, K. (2021). Cross-Cultural Management. SAGE Publications, Inc. (US). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 3 | 54 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. |