EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4315 | Türkiye'de ve Dünyada Sermaye Piyasası Düzenlemeleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH YAVAŞ |
Dersin Amacı: | Sermaye piyasalarındaki yasal düzenleyicileri ve düzenlemelerin anlaşılması bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. Öte yandan bu ders finansal sistemin zayıflıklarını ve hukukun bu eksiklikleri gidermedeki rolünün ve öneminin anlaşılması bakımından önem taşımaktadır. Derste ayrıca halka arzlar, finansal aracı kurumlar, hisse senedi işlemleri ve şirket satın alma işlemleri gibi konulara yer verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri hakkında temel ilgiye sahip olmak II. Sermaye piyasası araçlarını öğrenmek III. Sermaye piyasası işlemleri ve aracıları hakkında bilgiye sahip olmak IV. Yatırım fonları, emeklilik fonları ve yatırım ortaklıkları arasındaki farklılıkları kavramak V. Sermaye piyasalarındaki temel suçlar, cezalar ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri , Sermaye piyasası araçları, Sermaye piyasası işlemleri ve aracıları, Sermaye piyasalarındaki temel suçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sermaye piyasası kanunları ve düzenlemeleri | ||
2) | Sermaye piyasası araçları | ||
3) | Anonim şirketler, kamuyu aydınlatma sorumluluğu | ||
4) | Hisse senedi ve varantlar | ||
5) | Döviz piyasaları | ||
6) | Tahviller ve diğer borçlanma araçları | ||
7) | Sermaye Piyasası faliyetleri, kuruluşları ve aracı kurumlar ile faliyetleri. | ||
8) | Tekrar | ||
9) | Portföy yönetimi şirketleri, derecelendirme kuruluşları, mortgage | ||
10) | Yatırım fonları, emeklilik fonları, yatırım ortaklıkları ve diğer sermaye piyasası kuruluşları | ||
11) | Kara para aklama ve kayıt dışı ekonomi | ||
12) | Sermaye piyasalarında kontrol, suç ve cezalandırma | ||
13) | Yeni Türk İş Kanunu'nun sermaye piyasasına etkileri | ||
14) | Genel tekrar |
Ders Notları: | There are no required textbooks for this course. Lecture notes and other course materials will be posted on an intranet site, accessible only to students registered in the class, or will be distributed from time to time. Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Ders notları ve diğer ders materyalleri İnternet sitesinde yayınlanacaktır veya derste dağıtılacaktır. Sadece derse kayıtlı öğrenciler tarafından erişilebilir olacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 5 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 3 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 5 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 4 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 4 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 4 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 3 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |