|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Genel Bakış, Ders Programının Gözden Geçirilmesi, ve kurs gereksinimleri |
|
2) |
Birincil Değer Kavramları
Piyasa Kapitalizasyonu-Defter Değeri
Özkaynak Değerine Karşı Firma Değeri |
|
3) |
Uluslararası ve Türk Menkul Kıymet Piyasalarının Organizasyonu ve İşleyişi, SEC, SPK, BIST, ABD Borsaları, NYSE, OTC, NASDAQ Sistemi, Halka Arz Aşamaları, Underwriter Türleri
|
|
4) |
BİST'te Açığa Satış ve Kredili İşlemler, Hisse Senedi Bölünmeleri, Sermaye Artırımı, Bedelsiz Sermaye Artırımı, Bedelli Sermaye Artırımı, Temettü, Rüçhan Hakkı Hakkında Temel Bilgiler. |
|
5) |
CDS-Kredi Temerrüt Takasları
|
|
6) |
Endeks Hesaplama Yöntemleri,
Piyasa Endekslerinin Oluşturulması,
BIST Endeks Özellikleri
|
|
7) |
Mali Tablolar,
Finansal Kullanım Temel Analizde Oranlar |
|
8) |
Vize
|
|
9) |
Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli (CAPM)
Risksiz Oran, Beta Tahmini, Risk Primi
|
|
10) |
Etkin Piyasa Hipotezi,
Risk ve Getiri Kavramları,
Beklenen Getiri, Risk Ölçümü
|
|
11) |
Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi,
Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu,
Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
|
|
12) |
Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi,
Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu,
Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
|
|
13) |
Firma Değerleme Modellerine Genel Bir Bakış:
Varlık Bazlı Değerleme, Gelir Bazlı Değerleme (İndirgenmiş Nakit Akışı Değerlemesi), Göreceli Değerleme (Piyasa Bazlı Değerleme).
Daha çok Göreceli Değerleme üzerinde durulacaktır.
|
|
14) |
Göreceli Değerleme
Fiyat/Kazanç, EV/EBITDA,
Fiyat/ Defter Çarpanları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|