HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF3231 Temel Analiz ve Yatırım Stratejileri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAKKI ÖZTÜRK
Prof. Dr. ÜMİT EROL
Dersin Amacı: Kurs iki bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde NYSE, SEC, OTC, SPK ve BIST (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası) gibi uluslararası ve ulusal menkul kıymet piyasalarının organizasyonu ve özelliklerine giriş yapılmaktadır. İlk bölümde ayrıca BIST'te açığa satış ve teminat işlemleri, sermaye artırımı ve hisse senedi bölünmeleri hakkında temel bilgiler yer almaktadır. Dersin ikinci bölümü temel analiz, finansal oranların etkin kullanımı ile başlamakta, daha sonra CAPM, portföy teorisi ve firma değerleme modelleri üzerinde durulmaktadır. Bu dersin temel amacı, finansal piyasalarda yatırım teorisinin temel kavramlarını incelemek ve firmaların finansal tablolarını analiz etmektir. Teoriyi pratiğe uygularken Bloomberg Terminalleri ve Foreks de kullanılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu eğitimin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. Portföy yönetiminin temel ilkeleri
2. Finansal tabloların ve finansal oranların analizi
3. Sermaye artırımı ve hisse senedi bölünmeleri hakkında temel bilgiler
4. Firma değerleme modelleri

Dersin İçeriği

Menkul kıymetler piyasaları, halka arz, değerleme, risk, yatırım fonları
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Tartışma" şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Bakış, Ders Programının Gözden Geçirilmesi, ve kurs gereksinimleri
2) Birincil Değer Kavramları Piyasa Kapitalizasyonu-Defter Değeri Özkaynak Değerine Karşı Firma Değeri
3) Uluslararası ve Türk Menkul Kıymet Piyasalarının Organizasyonu ve İşleyişi, SEC, SPK, BIST, ABD Borsaları, NYSE, OTC, NASDAQ Sistemi, Halka Arz Aşamaları, Underwriter Türleri
4) BİST'te Açığa Satış ve Kredili İşlemler, Hisse Senedi Bölünmeleri, Sermaye Artırımı, Bedelsiz Sermaye Artırımı, Bedelli Sermaye Artırımı, Temettü, Rüçhan Hakkı Hakkında Temel Bilgiler.
5) CDS-Kredi Temerrüt Takasları
6) Endeks Hesaplama Yöntemleri, Piyasa Endekslerinin Oluşturulması, BIST Endeks Özellikleri
7) Mali Tablolar, Finansal Kullanım Temel Analizde Oranlar
8) Vize
9) Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli (CAPM) Risksiz Oran, Beta Tahmini, Risk Primi
10) Etkin Piyasa Hipotezi, Risk ve Getiri Kavramları, Beklenen Getiri, Risk Ölçümü
11) Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi, Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu, Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
12) Portföy Yönetimi, Markowitz Portföy Teorisi, Beklenen Portföy Getirisi, Portföy Riski, Etkin Sınır, Sermaye Piyasası Doğrusu, Lagrange Yöntemi ile Riskin Minimize Edilmesi, Getirinin Maksimize Edilmesi ve Optimal Portföy Ağırlıklarının Bulunması.
13) Firma Değerleme Modellerine Genel Bir Bakış: Varlık Bazlı Değerleme, Gelir Bazlı Değerleme (İndirgenmiş Nakit Akışı Değerlemesi), Göreceli Değerleme (Piyasa Bazlı Değerleme). Daha çok Göreceli Değerleme üzerinde durulacaktır.
14) Göreceli Değerleme Fiyat/Kazanç, EV/EBITDA, Fiyat/ Defter Çarpanları

Kaynaklar

Ders Notları: Investment Analysis and Portfolio Management by F.Reilly and K. Brown Investments by Zvi Bodie, Alex Kane, Alan J Marcus, 6th. Edition, McGraw-Hill Şirket Değerlemesinin Esasları: Teorik ve Pratik Yaklaşımlar by Hakkı Öztürk, Türkmen Kitabevi. (Turkish Book)
Diğer Kaynaklar: Other required documents will be uploaded in ITSLearning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1.5 1.5
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1.5 1.5
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.