EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3224 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin finansal piyasalar ve enstürmanlarla ilgili kritik düşünebilme kabiliyetlerinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Ders varlık fiyatlandırması; risk ve faizin vade yapısı, etkin piyasa hipotezi; para piyasası ve sermaye piyasası gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonlarını öğrenmek. II. Finansal sistemin yapısını anlamak III. Getiri eğrisini kullanarak kısa vadeli faiz oranları ile ilgili çıkarımda bulunmak. IV. Etkin piyasa hipotezinin çıkarımlarını değerlendirmek. V. Piyasada faiz oranlarını etkileyen faktörleri anlamak. VI. Para piyasasında işlem gören finansal varlıkların özelliklerini öğrenmek. VII. Mortgage in özelliklerini tanımlamak VIII. Hisse senedi ve tahvil piyasalarının nasıl işlediğini öğrenmek. IX. Döviz piyasasıyla ilgili bilgi edinmek |
Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Finansal piyasalar ve enstrümanlar niçin incelenmelidir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
2) | Finansal sisteme genel bakış | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
3) | Faiz oranı nedir? Değerlendirmede faiz oranının rolü nedir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
4) | Faiz oranları neden değişir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
5) | Risk ve vade yapısı faiz oranlarını nasıl etkiler? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
6) | Finansal piyasalar etkin midir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
7) | Tekrar | Sınava hazırlık için ders kitabının ve notlarının okunması | |
8) | Para piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
9) | Tahvil piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
10) | Hisse senedi piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
11) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması | |
12) | Mortgage Piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
13) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması | |
14) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları: | Textbook / Required Material Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Mecut değil - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |