EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4203 Denizbank Bankacılık Uygulaması Güz 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Bu programın amacı, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerini , Bankacılıkta “Hukuk”, “Risk Yönetimi”, “Kredi Süreci” ve “Hazine” konuları hakkında teorik bilginin ötesinde iş yaşamında karşılaşacakları uygulamalarla tanıştırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bankacılıkta Hukuk
2) Bankacılıkta Risk Yönetimi
3) Bankacılıkta Kredi Süreci
4) Bankalarda Hazine

Dersin İçeriği

1-Bankacılıkta Hukuk Uygulamaları ve Mevzuat- 1
2-Bankacılıkta Hukuk Uygulamaları ve Mevzuat- 2
3-Bankacılıkta Hukuk Uygulamaları ve Mevzuat- 3
4-Bankacılıkta Hukuk Uygulamaları ve Mevzuat- 4
5-Risk Yönetimi- 1
6-Risk Yönetimi- 2
7-Risk Yönetimi- 3
8-Bankacılıkta Kredi Süreci- 1
9-Bankacılıkta Kredi Süreci- 2
10-Bankacılıkta Kredi Süreci- 3
11-Bankalarda Hazine Bölümü- 1
12-Bankalarda Hazine Bölümü- 2
13-Şube ziyareti- işbaşı eğitim- 1
14-Şube ziyareti- işbaşı eğitim- 2

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bankacılığa Giriş None
2) Bankacılıkta Risk Yönetimi-Piyasa Riski Yok
3) Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması Yok
4) Saha Bankacılığı Yok
5) Hazine, Türev Ürünler Yok
6) Dijital Kuşak Bankacılık Yok
7) Vize Sınavı Yok
8) WORKSHOP / Saha Satışı -Dijital Bankacılık- Hazine Yok
9) Bankacılıkta Faiz Hesaplamaları Tok
10) Temel İletişim Becerileri Yok
11) Kurumsal Kimlik Yönetimi Yok
12) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları: Bankacilik Uygulamalari / Banking Implementations - Prof.Dr. Nurhan AYDIN
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.