ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4848 Küresel Pazarlama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Dersin Amacı: Küreselleşme neticesinde pazarlama çevresi yeni fırsatlarla olduğu gibi yeni tehditlerle de karşı karşıya kalmıştır. Dersin amacı, öğrencilerin uluslar arası arenada faaliyet gösteren işletmelerin dikkate alması gereken küresel pazarlama ile ilgili konuları öğrenerek anlamalarını sağlamaktır. Yeni dünya ekonomisi, 21. yy da rekabetin tanımını da değiştirmiştir. Bu yoğun rekabet ortamında, uluslar arası işletmelerin değişen küresel pazarlarda pazarlama stratejilerinin ve uygulamalarının nasıl yapılandırdıklarını anlamak başarılı olabilmek adına büyük önem taşımaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir küresel pazarlamacının tehdit ve fırsatları anlaması için gerekli olan Küresel pazarlama yönelimlerini ve ekonomik, politik, kültürel, teknolojik, doğal çevre etkenlerinikapsayan küresel pazarlama çevresini anlar
2. Küresel ölçekte başarılı olmak için gerekli etkin pazarlama stratejileini geliştirmek üzere rekabet çevresi ile ilgili bilgi toplama, veri analiz etme yeteneklerini kazanır
3. Küresel Pazar bölümleme, ve konumlandırma stratejileirni öğrenerek, her pazara uygun etkin pazarlama stratejisi geliştirir
4. Küresel ölçekte başarılı olacak bir pazarlama karması tasarlamayı öğrenir
5. Küresel rekabet ortamlarının özelliklerini belirleyebilir ve etkin rekabet stratejileri geliştirme sürecini etkinleştirir

Dersin İçeriği

The course covers the basic marketing concepts, putting on global marketing environment..Understanding the segmentation strategies.Understanding positioning strategies and competitive advantage concentrating on the changing global marketing environment.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel Pazarlamaya Giriş
2) Küresel Ekonomik Çevre
3) Bölgesel Pazar Özellikleri ve Tercihli Ticaret Anlaşmaları
4) Sosyal ve Kültürel Çevre
5) Küresel Pazarlamanın Politik, Legal Çevresi
6) Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması
7) Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma İthalat, İhracat ve Satın alma
8) Tekrar
9) Küresel Pazara Giriş Stratejileri: Lisans, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri
10) Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
11) Fiyatlandırma Kararları
12) Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
13) Küresel Pazarlama İletişimi PROJE SUNUMU
14) Küresel Pazarlama İletişimi Kararları :Satış Promosyon, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişimi
14) Küresel Pazarlama İletişimi Kararları :Satış Promosyon, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişimi

Kaynaklar

Ders Notları: Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing" 6th Edition Pearson International Edition, 2011
Diğer Kaynaklar: Svend Hollensen “Essentail of Global Marketing” 1st Edition Pearson Education Limited, 2008

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 5 % 10
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 25
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 44
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer 10 10
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 14 51
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı