ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4664 | Tüketici Davranışları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersin Amacı: | Bu derste, tüketiciyi anlayarak pazarlama çabalarının etkilerini nasıl artırılacağı incelenecektir. bölümlendirme, sosyal etki, yenilikçiliğin yayımı, öğrenme, motivasyon, algı, tutum, karar süreçleri ve bu konuları anlamak için gerekli olan araştırma gibi konular bu derste incelenecektir. Ayrıca bu derste pazarlama karması kararlarında tüketicinin bakışaçısını değerlendirmenin ve tüketici davranışını çalışarak etkin olarak verilecek olan kararları karşılamanın önemi vurgulanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I-tüketici davranışı ilkelerinin ve tüketici analizi için iskeletin anlaşılması II-duygu ve idrak konularına bağlı teorilerin analizinin yapılabilmesi III-bilişsel süreçleri kullanarak tüketicilerin ürün bilgisini nasıl topladığını anlamak IV-tutum oluşturma teorilerini ve tutumların niyeti nasıl etkilediğini anlamak V-tüketici karar vermek sğrecinin analiz etmek VI-davranışı etkileyen faktörleri anlamak VII-koşullanmaa ve öğrenme teorilerini derinlemesine analiz etmek VIII-tüketicinin karar vermesini etkileyen faktörleri analiz etmek IX- tüketicinin karar vermesini ve davranışını çevresel faktörlerin nasıl etkilediğini anlamak X- tüketici davranışını etkileyen kültürel ve kültürlerarası etkenlerin anlaşılması XI-alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları ve ailenin tüketici kararlarına olan etkisini analiz etmek XII-pazar bölümlendirmesi ve ürün konumlandırmasında tüketici analizinin nasıl kullanıldığını anlamak XIII-yukarıdaki faktörler ile pazarlama karması stratejileri ile olan ilişkisini tanımlamak |
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tüketici davranışına ve pazarlamaya giriş Tüketici analizi için çerçeve | Ders notları ve sunum | |
2) | Duygu ve Bilişsellik Vaka 1 - sendwine.com Vaka 2 - Gillette ve Erkek için Islak Tıraş Kremi | ders notları ve sunumlar | |
3) | Tüketicinin ürün bilgisi ve anlayışı Vaka 3 - Vicks'in sağlık deparatmanı: Scorpio projesi | ders notları ve sunumlar | |
4) | Dikkat ve anlama Vaka 4 - Electronic Arts The Sims on-line tanıtımı | ders notları ve sunumlar | |
5) | Tutum ve Niyet Vaka 5 - Aqualisa Quartz: Daha kolay duş alma | ders notları ve sunumlar | |
6) | Tutum ve niyet Vaka 5 - Aqualisa Quartz: daha kolay duş alma | ders notları ve sunumlar | |
7) | Tüketici Karar Vermesi Vaka - Terry'nin grubu : Hatıra çikolatası tasarımlama | ders notları ve sunumlar | |
8) | Davranış/Koşullanma ve Öğrenme Süreçlerine giriş Vaka 7 - TIVO | ders notları ve sunumlar | |
9) | Tüketiciyi etkileme Vaka 8 - Marka-Kişi ilişkisini inceleme : üç hayat tarihi | ders notları ve sunumlar | |
10) | Çevreye giriş Kültür ve Kültürlerarası Etkileşim Vaka 9 - New Coke tanıtımı Vaka 10 - Avon.com | ders notları ve sunumlar | |
11) | Altkültürler ve sosyal sınıf Referans grupları ve aile Vaka 11 - Yla Eason Vaka 12 - Harley Davidson Posse sürüşü ile marka cemiyeti yaratma | ders notları ve sunumlar | |
12) | Pazar bölümlendirmesi ve ürün konumlandırması Tüketici davranışı ve ürün stratejisi Vaka 13 - Clust.com: daha fazla düşle daha az öde Vaka 14 - Dewar's: 1990larda markayı yeniden konumlandırma | ders notları ve sunumlar | |
13) | Tüketici davranışı ve tutundurma stratejisi Vaka 15 - Heineken N.V.: Küresel markalama ve reklam | ders notları ve sunumlar | |
14) | Tüketici davranışı ve fiyatlandırma stratejisi Vaka 16 - Fisher-Price Toys, Inc. | ders notları ve sunumlar |
Ders Notları: | COURSE TEXT BOOK: Consumer Behavior & Marketing Strategy, 8/e J. Paul Peter, University of Wisconsin -- Madison Jerry C. Olson, Pennsylvania State University -- University Park |
Diğer Kaynaklar: | Graham, J. (2010). Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises. 2nd Ed. Prentice Hall. Evans, M.M.; Foxall, G. and Jamal, A. (2009) Consumer Behavior. 2nd Ed. Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 10 | |
Laboratuar | 2 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 15 | 50 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 13 | 114 | |
Toplam İş Yükü | 174 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |