ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4214 | E-İşletme ve İnternet Pazarlaması | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Dersin Amacı: | Internet ortamında gerçekleştirilebilecek değişik pazarlama kampanyalarını planlayıp yönetmeyi sağlayacak bilgi birikimini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. E-işletmeler ile ilgili sorun ve fırsatları belirleyebilir. 2. Kritik bir bakış açısı ile yorumlayabilir. 3. Yeni fikirler üretebilir. 4. Bu fikirleri değerlendirebilir. 5. E-pazarlama stratejileri konusunda bilgi sahibi olur. 6. Profesyonel bir şekilde bir iş fikrinin nasıl işe dönüştürülebileceğini ve uygulanabilceğini açıklayabilir. 7. Farklı iş modelleri için e-pazarlama stratejileri oluşturabilir. |
Bu derste, internet altyapısı, internette pazarlama, internet sayfası hazırlama, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya kullanımı, viral pazarlama gibi konular başta olmak üzere digital pazarlama ile ilgili kavramların teorik ve pratik boyutları incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İnternet Pazarlamasına Giriş | ||
2) | www Tarihçesi, İnternet Temelleri | ||
3) | Dijital İş Modelleri | ||
4) | Pazarlama Karması ve Dijital Medya | ||
5) | Hizmetler Endüstrileri www | ||
6) | e-Ticaret, Ödemeler, Güvenlik, Hukuki ve Etik Konular | ||
7) | Tekrar | ||
8) | Web Sayfası Tasarım İlkeleri | ||
9) | Pazarlama, Reklam ve Halkla İlişkilerde Değişen Kurallar | ||
10) | E-Postalar, Spamlar, Banner ve Popup Reklam Türleri, Medya Zengin Reklamcılık, Medya Paylaşım Sitelerinde Video Reklamlar, Reklam Oyunları | ||
11) | Bloglar, Mikrobloglar, Forumlar, Wiki'ler, Podcasting | ||
12) | Arama Motoru Optimizasyonu | ||
13) | Mobil Pazarlama | ||
14) | e-İşin Geleceği |
Ders Notları: | "Social Media Marketing", Melissa and Donald Barker & Nicholas Bormann, Cengage Learning, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | eMarketing eXcellence, Dave Chaffey & PR Smith, Elsevier Publishing, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 41 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 71 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 112 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |