ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3711 | Operasyon Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersin Amacı: | Öğrenciler farklı kuruluşlarda görülen süreçlerde, hem stratejik ve hem de operasyonel seviyelerde gözlemler. Üretim ve servis operasyonları arasındaki fark gibi benzerlikler tartışılır. Üretim ve hizmet kuruluşlarının operasyonel düzeyde kullanılan temel yönetim araçları incelenir. Ayrıca, öğrencilerin kişisel olarak kendi seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları istenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hizmet ve üretim süreçlerini ayırt edebilir. 2. Temel rekabet stratejilerini sayabilir 3. Kapasite ölçümü ve planlaması edebilir. 4. Talep tahmini, iş ve tedarik planlaması, stok kontrol ve yönetimi yapabilir. 5. Ürün ve süreç tasarlama aşamalarını bilir. 6. Proje aşamaları ve kontrol metotlarını bilir. |
Operasyon Yönetimi ve Operasyonlar Strateji açıklaması. Bu tür mal ve hizmet tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir? | ||
2) | Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri | Ön okuma | |
3) | Süreç başarımı | Ön okuma | |
4) | Hizmet ve mal tasarımı | ön okuma | |
5) | Süreç tasarımı | Ön okuma | |
6) | Yerleşke ve yerleşim tasarımı | ön okuma | |
7) | Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi | Ön okuma | |
8) | Kapasite yönetimi | Ön okuma | |
9) | Ara sınav için tekrar | ||
10) | Stok yönetimi | Ön okuma | |
11) | Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması | ön okuma | |
12) | Yalın üretim, yalın yönetim | Ön okuma | |
13) | Kalite yönetimi | Ön okuma | |
14) | Süreç iyileştirme ve genel tekrar |
Ders Notları: | Textbook:Chase and Jacobs, Operations and Supply Chain Management: The Core, 3rd Edition, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Supplement: Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 7 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 | |
Sunum / Seminer | 4 | 12 | |
Proje | 1 | 1 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 1 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 2 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 1 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 1 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 1 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 1 |