|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Meslek Uygulamaları konusuna giriş. Ders süresince tartışılacak konuların tanıtımı. |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek. |
2) |
Seminer
"İç Mimarın çalışma alanları, görevleri ve sorumlulukları"
Ödev 1 in başlaması
Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay.
Olayın yorumlanması.
|
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
3) |
Seminer
Bir özel iç mimarlık ofisinin organizasyonu.
(Patron, tasarımcılar, şef mimarlar, deneyimli mimarlar, genç mimarlar, çizimciler, maketçiler organizasyoncular, kontrol elemanları)
|
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
4) |
Seminar
Bir İç Mimarlık Ofisinin proje teslim organizasyonu
(Gereksinimler, müşteri ve danışmanlarla temaslar, proje proramlanma aşaması, ön çizimler, uygulama ve imalat çizimleri, müşteri ve danışmanlarla toplantılar,keşif ihale evrağının hazırlanması, maketlerin hazırlanması, teslimler, uygulamanın ihaleye çıkarılması.
Ödev 1in teslimi |
Gelecek derste ziyaret edilecek bir İç Mimarlık Bürosu ile temasa geçmek. |
5) |
Bir İç Mimarlık Ofisini ziyaret.
Sorunların ve mesleki yaşamın irdelenmesi.
Ödev 2 nin başlaması
Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay.
Olayın yorumlanması.
|
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
6) |
Seminer
Bir Özel İç Mimarlık Ofisinin mali organizasyonu.
(Gelirler, kazançlar, vergiler, sigorta primleri, genel masraflar. |
Ara sınav sorularının saptanması. |
7) |
Ara sınav
Ödev 2 nin teslimi |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
8) |
Bir resmi Mimarlık Ofisinin Organizasyonu.
(Bakanlar, müsteşarlar, genel müdürler, müdürler, mimarlar, çizimciler, ihale evrakı hazırlayanlar, yapı kontrol elemanları).
Ödev 3ün başlaması
Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay.
Olayın yorumlanması.
|
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
9) |
Seminer
Mimarlık ve İç Mimarlıkta Etik nedir. |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
10) |
Seminer
Mimarlık ve İç Mimarlıkta telif hakkları ne demektir?
Ödev 3ün teslimi. |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
Ara sınav sorularının düzenlenmesi |
11) |
Ara sınav |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
12) |
Seminer
Mimarlar Odası ya da İç Mimarlar Odası nedir?
Mimarların ve Odaların karşılıklı görevleri ve sorumlulukları nelerdir? |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
13) |
Seminer
Bir şantiyenin organizasyonu
(Zaman çizelgesi, projelendirme zamanının programlanması, giderlerin denetlenmesi, nitelik denetlenmesi, iletişim, malzeme tedariki, sözleşme yönetimi). |
Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
|
14) |
Seminer
Özel ya da resmi şirketlerde danışmanlık yapan İç Mimarlar. Yetkiler ve sorumluluklar. |
Final sınavı sorularının saptanması.
|
15) |
Final Sınavı |
Sınav kağıtlarının değerlendirilmesi ve ders notlarının saptanması, yönetime bildirilmesi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|