|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Programının İncelenmesi ve Oryantasyon |
Yok |
2) |
Kültürel Miras,
Tarihi koruma teorisi,
Terminoloji
|
|
3) |
Koruma Hareketlerinin Tarihi
Başlıca Kültürel Miras Yasaları ve Sözleşmeleri (örneğin, Venedik Tüzüğü, Nara Belgesi) |
Ödev 1 |
4) |
Ne korunmalı ve neden? |
Ödev 2 |
5) |
Gezi I
İstanbul'un tarihi semtleri-Fener ve Balat |
|
6) |
Yasal Çerçeveler ve Politikalar:
Korumaya İlişkin Ulusal ve Uluslararası Kanunlar
Korumada Kuruluşların ve STK'ların Rolü
Saha araştırması, saha araştırmasının çizimi
|
Ödev 3
Proje;
Araştırma Metodolojisi
Analiz
|
7) |
Restorasyon Projesi;
Tarihi Yapıların Bakımı;
Çürüme nedenleri/müdahaleler
Korumada Teknoloji Kullanımı
Yaygın Restorasyon Teknikleri
Başarılı Restorasyonların Örnek Olayları |
|
8) |
Yıliçi sınavı |
İlk 7 derste işlenen konular ve ilgili okumaların gözden geçirilmesi |
9) |
Kentsel ve Arkeolojik Alanların korunması |
Ödev 4 |
10) |
Korumada Çevresel Faktörler:
Kültürel Mirasa Yönelik Çevresel Riskler (İklim Değişikliği, Kirlilik)
Mikro İklimlerin Kontrolü
Afete Hazırlık ve Müdahale |
|
11) |
Araştırma Makalesi Sunumları
Öğrenci Sunumları 1 |
Final raporu hazırlıkları |
12) |
Araştırma Makalesi Sunumları
Öğrenci Sunumları 2 |
Final Raporu Hazırlıkları |
13) |
Araştırma Makalesi Sunumları
Öğrenci Sunumları 3
|
Final Raporu Hazırlıkları |
14) |
Araştırma Makalesi Sunumları
Öğrenci Sunumları 4
|
Final Raporu Hazırlıkları |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Tyler, Norman. (2000). Historic Preservation: An introduction to its history, principles, and practice, New York: W.W. Norton
Page, Max. (2016). Why preservation matters, New Haven, [Connecticut]; London, [England]: Yale University Press.
Lubeck, Aaron. (2010). Green restorations: Sustainable building and historic homes, Gabriola Island, BC: New Society Publishers.
Glendinning, Miles. (2013). The conservation movement: A history of architectural preservation: Antiquity to modernity, New York: Routledge.
Bracker, Alison. (2009). Conservation: Principles, dilemmas and uncomfortable truths, Oxford: Butterworth-Heinemann.
Jokilehto, Jukka. (2017). A History of Architectural Conservation, Routledge: London. (e-book)
Hobson, Edward. (2004). Conservation and Planning: Changing Values in Policy and Practice, London: Routledge. (e-book)
Highfield, David. (1991). The construction of new buildings behind historic facades, London; New York: Spon.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
|
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
|
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
4) |
Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
7) |
Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
|
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
|
10) |
Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
|
11) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
|
12) |
İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
|
13) |
İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
|