ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4901 | İleri Mobilya Tasarımı | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersin Amacı: | Mobilyaların tasarımlama sürecinde; sistematik biçim verme, yaratıcı strüktürel davranışların geliştirilmesi, malzeme genel özelliklerine göre biçim araştırmaları ve işlevin belirlenmiş bir kimlik - kişilik ile giydirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Strüktür öncelikli tasarım yapar. 2. Yaratıcı eskiz tekniklerini geliştirir. 3. Malzeme öncelikli tasarım yapar. 4. Yaratıcı düşünme ve eskiz yapma tekniklerini ögrenir. 5. Mobilya tasarımında sistematik planlamayı öğrenir. 6. Ürün zenginleştirme becerilerini kazanır. 7. Mobilyalara kimlik ve kişilik katma becerisini kazanır. |
Bu derste, çağdaş mobilya tasarımının anlamı ve işlevi, mobilya yapısal sitemleri, yaratıcı eskiz teknikleri ve ürün zenginleştirme konuları işlenerek; bu konularla ilgili uygulamalar öğrenciler tarafından dönem çalışmaları olarak gerçekleştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | * Cağdaş mobilya tasarımının anlamı * Mobilya tasarımına işlev açısından yaklaşımlar * Pratik işlev * Estetik işlev * Sembolik işlev | Yok | |
2) | Mobilya tasarımında strüktürel sistemler "Strüktür öncelikli tasarım" | Konu tekrarı | |
3) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 1: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı | |
4) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı | |
5) | Yaratıcı eskiz teknikleri | Konu tekrarı | |
6) | "Malzeme öncelikli tasarım" | Konu tekrarı | |
7) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 2: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı | |
8) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı | |
9) | Yaratıcı eskiz yapma ve düşünme | Konu tekrarı | |
10) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 3: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı | |
11) | Mobilya tasarımında sistematik planlama: * Strüktürel * Biçimsel | Konu tekrarı | |
12) | "Ürünün zengileştirilmesi" * Konstrüksiyonun zenginleştirilmesi * Strüktürün zenginleştirilmesi * Yüzeyin zenginleştirilmesi | Konu tekrarı | |
13) | Mobilyalara kimlik ve kişilik kazandırmak | Konu tekarı | |
14) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
Ders Notları: | Yok - N/A |
Diğer Kaynaklar: | The measure of man, Dreyfuss H. Principles of three-dimensional design, Wong, W. Creative design in furniture, Warnum Standing and sitting posture, Akerblom , B. Design and Form, Johannes Itten Anthropometrics For Designers, Coroney, J. Domus , Design , Form , Scandinavian design , etc. (periodicals) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 3 | % 45 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |