ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3902 | Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosu | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci farkli tasarim disiplinlerinden ogrencileri biraraya getirirerek, fiziksel cevreye dair problemleri beraber cozme, fikir birligi ve isbirliginde bulunma yetisini kazandirmaktir. Mimarlik, Ic Mimarlik ve Endustri Tasarimi Bolumlerinden 3. ve 4. sinif ogrencilerinin alacagi ders ayni zamanda soz konusu disiplinlerin cogunlukla birbiriyle ortusen calisma alanlarini, sinirlarini tanima ve tanimlamayi amaclamaktadir. Farkli olceklerde etkin calisabilen bu gruplarin, farkli uzmanliklarin biraradaligini gerektiren gunumuz kosullarinda uyum icerisinde calisarak fiziksel cevreye dair yenilikci ve ozgun cozumler uretmeyi deneyimlemesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -farkli disiplerin ogrencilerinin bir proje uzerinde birbirlerine danisarak beraber uyum icerisinde calismasi, -ögrenciler uc farkli disiplinin calisma alanlarinin kesisimi ve sinirlarini tanimasi ve tanimlamasi, -ögrencilerin degisik olceklerde dusunme, tartisma ve tasarlama konusunda deneyim kazanmasi, -grup calismasini deneyimlemesi, |
-kabuk, ic mekan ve endustriyel urun baglami olan bir projenin farkli disiplinlerden ogrencilerden olusan tasarim gruplarina atanmasi, -isleve, estetiğe ve iceriğe dair gereksinimler goz onunde bulundurularak tasarim kavrami yada kavramlari uzerinde tartisilmasi, -eskiz cizimleri, uygulama çizimleri ve modellerle tasarim kavramlarina ve mekan organizasyonuna karar verilmesi, -yapisal, mekansal, ve urune ve malzemeye dair kararlarin eskizler esliginde tartisilmasi, kararlastirilmasi, -yapisal, mekansal, ve urune ve malzemeye dair konularda uygulama cizimleri ve detaylar uzerinde calisilmasi, -Renk, aydinlatma gibi tasarim araclarinin yapi, malzeme, urun, mekan ile iliskisinin calisilmasi, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, Dersin amaçlarının ve açıklanması | yok | |
2) | Farklı ölçeklerde tasarım konusu üzerine tartışma, Davetli Konuşmacı 1 | Proje konusu üzerine okumalar, kaynak araştırması | |
3) | Tasarımın yapılı çevre, mekan ve ürünü meydana getiren ortak eleman olarak tartışılması. | İlgili okumalar ve proje üzerine düşünce çalışmaları | |
4) | Tasarım projesine giriş, Tasarım gruplarının olusturulması, fikir oluşturma ve proje kritikleri | ilgili okuma ve araştırmalar | |
5) | Tasarım fikri olusturma ve proje kritikleri | ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri | |
6) | Tasarım fikri oluşturma, proje kritikleri | ilgili okumalar, araştırmalar ve proje eskizleri | |
7) | proje kritikleri ve ön jüriye hazırlık çalışmaları | ölçekli uygulama ve detay çizimlerinin oluşturulması, maket çalışmaları | |
8) | proje kritikleri ve ön jüriye hazırlık yapılması | ölçekli uygulama ve detay çizimlerinin yapılması, maket çalışmları | |
9) | Ön Jüri | Ön jüri için grubun sunumunun hazırlanması | |
10) | Proje kritiklerine devam edilmesi, 2. davetli konuşmacı | Proje çizimleri ve modelleri üzerinde çalışmalar yapılması | |
11) | Proje kritikleri | Proje çizimleri ve modelleri üzerinde çalışmalar | |
12) | Proje kritikleri | Proje çizimleri ve maketleri üzerinde çalışmalar | |
13) | Proje kritikleri | Ölçekli uygulama ve detay çizimlerinin yapılması ve maket çalışmaları | |
14) | Proje kritikleri ve final jüri için hazırlıkların yapılması | Ölçekli uygulama çizimlerinin ve maketlerinin yapılması, Final jüri sunumunun hazırlanması. | |
15) | Final Jüri Sunumları | Final Jüri sunumlarının hazırlanması |
Ders Notları: | Lecture notes and related readings to be given during the class - Konusmacıların notları ve ilgili okumalar |
Diğer Kaynaklar: | The future envelope 1 : a multidisciplinary approach edited by Ulrich Knaack & Tillmann Klein. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 12 | % 20 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |