ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4069 | Bilgisayar ile İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel düzeyde betimsel ve yordamsal istatistikleri tanıtmaktır. Böylece öğrenciler, yaygın olarak kullanılan istatistiksel tekniklere aşina olacaklar ve bir istatistik yazılımı olan SPSS’i kullanma becerilerini geliştime olanağı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İstatistiğin yerini açıklayabilecektir. 2. Bir araştırma problemi verildiğinde uygun istatistik tekniğine karar verebilecektir. 3. İstatistiksel verileri düzenleyebilecektir. 4. SPSS'i amacı doğrultusunda kullanabilecektir. 5. Bir araştırma için toplanan verileri araştırma problemlerine uygun bir biçimde analiz edecektir. 6. İstatistik analizi sonuçlarını yorumlayabilecektir. 7. İstatistiksel analizleri değerlendirebilecektir. |
Bu ders, araştırmalar için temel istatistik konularını, SPSS uygulamaları ile birlikte içermektedir. Bu konular, verilerin düzenlenmesi, merkezi dağılım ve değişkenlik ölçüleri, hipotez test etme, korelasyon, basit regresyon ve varyans analizi ile ki-kare dağılımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş, Ders Tanıtımı - Konu Listesi - Ders İşlenişi - Akademik Takvim Hakkında Bilgilendirme Tanışma | ||
2) | İstatistiğe Giriş: Veri, Parametre, Değişken, Belirtici İstatistikler | ||
3) | SPSS'e Giriş: SPSS Menüleri, SPSS'e Veri Girişi | ||
4) | SPSS'e Giriş: SPSS Menüleri, SPSS'e Veri Girişi | ||
5) | Verilerin Betimlenmesi: Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | ||
6) | Veri Analizi İçin Sayısal Yöntemlere (Parametrik Testler) giriş | ||
7) | Bağımlı İki Örnek t-testi, Bağımsız İki Örnek t-testi ve SPSS'de Uygulanması | ||
8) | Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) ve SPSS'de Uygulanması | ||
9) | Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) ve SPSS'de Uygulanması | ||
10) | Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) ve SPSS'de Uygulanması | ||
11) | Parametrik Olmayan İstatistikler | ||
12) | Parametrik Olmayan İstatistikler | ||
13) | Testlerin Geçerlik ve Güvenirliklerinin Hesaplanması | ||
14) | Testlerin Geçerlik ve Güvenirliklerinin Hesaplanması |
Ders Notları: | Moore, D. S. (2009). Basic Practice of Statistics. New York: W.H. Freeman. SPSS software for your own computer. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |