ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4057 Grafik Teorisi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MOHAMED KHALIFA
Dersin Amacı: Ayrık yapıların tanıtımı ve onlara dair uygulamalar. Temel amaç Çizge kuramının bilgisayar bilimleri, yöneylem araştırma, sosyal bilimler ve biomatematikteki uygulamalarını vermek. BU kapsam içinde bağlantılılık, boyama, ağaçlar, Euler ve Hamilton yolları, döngüleri, eşleşme, örtme, en kısa rota ve ağ yapıları verilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir.
o Çizge kuramındaki temel kavramları öğrenir
o Çizge kurmaındaki boyama tekniklerini günlük yaşama uygulayabilir
o Diyanmik çizgeleri sağlık bilimleri alanında kullanabilmek

Dersin İçeriği

Grafikler, çeşitli grafikler. Bağlantılılık, uç grafikler, bloklar, ağaçlar, bölünmeler, doğru grafikleri, düzlemsellik, Kuratowsky kuramı, renklendirme, kromatik sayılar, beş renk kuramı, dört renk varsayımı, petri netler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çizgeler
2) Temel çizgeler
3) Çizge modellemesi uygulamaları
4) Yürüme, uzaklık, yol, döngü ve ağaçlar
5) Alt çizgeler ve çizge işlemleri.
6) Çizgelerde izomorfizim
7) Ağaçlar: köklü ağaçlar, ikili ağaçlar
8) Katalan sayıları, İkili ağaçlarda seyahat, geren ağaçlar
9) Köşe ve dal bağlantılılığı.
10) Güvenilir ağların inşası.
11) MakMin Dualliği ve Menger’s Teoremleri. Eular turları.
12) Hamilton yolları ve döngüleri.Satıcı problemi
13) İkili işlemler ve çizgeler
14) Köşe ve dal boyamaları, mathematica uygulamaları. Petri ağları.

Kaynaklar

Ders Notları: R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 7 % 5
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 7 4 28
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı