ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4057 | Grafik Teorisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MOHAMED KHALIFA |
Dersin Amacı: | Ayrık yapıların tanıtımı ve onlara dair uygulamalar. Temel amaç Çizge kuramının bilgisayar bilimleri, yöneylem araştırma, sosyal bilimler ve biomatematikteki uygulamalarını vermek. BU kapsam içinde bağlantılılık, boyama, ağaçlar, Euler ve Hamilton yolları, döngüleri, eşleşme, örtme, en kısa rota ve ağ yapıları verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o Sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir. o Çizge kuramındaki temel kavramları öğrenir o Çizge kurmaındaki boyama tekniklerini günlük yaşama uygulayabilir o Diyanmik çizgeleri sağlık bilimleri alanında kullanabilmek |
Grafikler, çeşitli grafikler. Bağlantılılık, uç grafikler, bloklar, ağaçlar, bölünmeler, doğru grafikleri, düzlemsellik, Kuratowsky kuramı, renklendirme, kromatik sayılar, beş renk kuramı, dört renk varsayımı, petri netler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çizgeler | ||
2) | Temel çizgeler | ||
3) | Çizge modellemesi uygulamaları | ||
4) | Yürüme, uzaklık, yol, döngü ve ağaçlar | ||
5) | Alt çizgeler ve çizge işlemleri. | ||
6) | Çizgelerde izomorfizim | ||
7) | Ağaçlar: köklü ağaçlar, ikili ağaçlar | ||
8) | Katalan sayıları, İkili ağaçlarda seyahat, geren ağaçlar | ||
9) | Köşe ve dal bağlantılılığı. | ||
10) | Güvenilir ağların inşası. | ||
11) | MakMin Dualliği ve Menger’s Teoremleri. Eular turları. | ||
12) | Hamilton yolları ve döngüleri.Satıcı problemi | ||
13) | İkili işlemler ve çizgeler | ||
14) | Köşe ve dal boyamaları, mathematica uygulamaları. Petri ağları. |
Ders Notları: | R. P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, 2004. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 7 | % 5 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 4 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |