MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT3051 | Matematik ve İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Öğrencinin araştırma konusunda yetkin kılınmasını amaçlayan bu ders, araştırma nosyonunu ve yöntemlerini tartışır. Bilimsel araştırma yöntemlerini, niceliksel ve niteliksel yaklaşımlarını sınar ve son yıllarda gündeme gelen Tasarım Araştırma yöntemleri üzerinde yoğunlaşarak, öğrencilerin kendi konularını geliştirmeleri için gerekli akademik ve istatiksel donanımı sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenci, araştırma, tasarım araştırması, araştırma aşamaları ve araştırma projeleri kavramlarını tanıyabilecektir. 2. Öğrenci, bir konuyu saptama, sistematik olarak bilgi toplama, analiz ve sentez yapma ve sonuçta da bulgularını sunabilme konusunda beceri kazanabilecektir. 3. Öğrenci, nicel ve nitel anlayışlarını geliştirebilecektir. 4. Öğrenci, araştırma sonuçlarını analiz edebileceği istatiksel paketleri tanıyıp and karşılaştırabilecektir. 5. Öğrenci, akademik makale yazmak konusunda deneyim kazanabilecektir. |
Bu ders öğrencinin araştırma ve istatistiksel veri analizi paketleri konusunda deneyim kazanması amaçlar ve tasarım nosyonu ile yöntemlerini tartışır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Derse giriş, araştırma, araştırma konuları, nasıl konu seçilir, alanyazın tarama (Öğrenciler ile araştırma konuları ilgili giriş tartışması) | ||
3) | Sözlü ve görsel sunum teknikleri | ||
4) | Araştırma yöntemleri: Nicel ve nitel yöntemler. | ||
5) | Tasarım araştırması, tasarım araştırma seviyeleri ve diğer araştırma konuları | ||
6) | Öğrenci sunumları | ||
7) | Vize sınavı: Araştırma ile teorik konular | ||
8) | Araştırma önerisi veya proje başvurusu hazırlama. | ||
9) | Veri toplama, veri analizi ve sentezi. | ||
10) | İstatiksel Paket Sunumu - I | ||
11) | İstatiksel Paket Sunumu - II | ||
12) | İstatiksel Paket Sunumu - III | ||
13) | İstatiksel Paket Sunumu - IV | ||
14) | Dönem değerlendirilmesinin yapılması. |
Ders Notları: | "Handbook of Design Research Methods in Education: Innovations in Science, Technology, Engineering, and Mathematics Learning and Teaching" Anthony E. Kelly, Richard A. Lesh, John Y. Baek, 2008 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |