ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT3051 Matematik ve İstatistik Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dersin Amacı: Öğrencinin araştırma konusunda yetkin kılınmasını amaçlayan bu ders, araştırma nosyonunu ve yöntemlerini tartışır. Bilimsel araştırma yöntemlerini, niceliksel ve niteliksel yaklaşımlarını sınar ve son yıllarda gündeme gelen Tasarım Araştırma yöntemleri üzerinde yoğunlaşarak, öğrencilerin kendi konularını geliştirmeleri için gerekli akademik ve istatiksel donanımı sağlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenci, araştırma, tasarım araştırması, araştırma aşamaları ve araştırma projeleri kavramlarını tanıyabilecektir.
2. Öğrenci, bir konuyu saptama, sistematik olarak bilgi toplama, analiz ve sentez yapma ve sonuçta da bulgularını sunabilme konusunda beceri kazanabilecektir.
3. Öğrenci, nicel ve nitel anlayışlarını geliştirebilecektir.
4. Öğrenci, araştırma sonuçlarını analiz edebileceği istatiksel paketleri tanıyıp and karşılaştırabilecektir.
5. Öğrenci, akademik makale yazmak konusunda deneyim kazanabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencinin araştırma ve istatistiksel veri analizi paketleri konusunda deneyim kazanması amaçlar ve tasarım nosyonu ile yöntemlerini tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Derse giriş, araştırma, araştırma konuları, nasıl konu seçilir, alanyazın tarama (Öğrenciler ile araştırma konuları ilgili giriş tartışması)
3) Sözlü ve görsel sunum teknikleri
4) Araştırma yöntemleri: Nicel ve nitel yöntemler.
5) Tasarım araştırması, tasarım araştırma seviyeleri ve diğer araştırma konuları
6) Öğrenci sunumları
7) Vize sınavı: Araştırma ile teorik konular
8) Araştırma önerisi veya proje başvurusu hazırlama.
9) Veri toplama, veri analizi ve sentezi.
10) İstatiksel Paket Sunumu - I
11) İstatiksel Paket Sunumu - II
12) İstatiksel Paket Sunumu - III
13) İstatiksel Paket Sunumu - IV
14) Dönem değerlendirilmesinin yapılması.

Kaynaklar

Ders Notları: "Handbook of Design Research Methods in Education: Innovations in Science, Technology, Engineering, and Mathematics Learning and Teaching" Anthony E. Kelly, Richard A. Lesh, John Y. Baek, 2008
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 0 0 0
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı