PİLOTAJ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0823 | Mantık II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin modern mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Modern mantığın problemlerini tanır Modern mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı anlatır. Mantık ile matematik arasında bağ kurar Önerme ve akıl yürütmeleri sembollerle anlatır |
Modern mantık, doğruluk foksiyonu mantığı, formel çıkarım yöntemi, niceleme mantığı, mantık felsefesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Modern Mantığa Geçiş- | Ders notları | |
3) | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | Ders notları | |
4) | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı- | Ders notları | |
5) | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı- | Ders notları | |
6) | Formel Çıkarım Yöntemi- | Ders notları | |
7) | Formel Çıkarım Yöntemi- | Ders notları | |
8) | Niceleme Mantığı- | Ders notları | |
9) | Niceleme Mantığı- | Ders notları | |
10) | Aksiyomatik Yöntem | Ders notları | |
11) | Aksiyomatik Yöntem- | Ders notları | |
12) | Mantıkla İlgili Sorunlar- | Ders notları | |
13) | Felsefe, Bilim ve Mantık- | Ders notları | |
14) | Mantık Felsefesi- | Ders notları |
Ders Notları: | Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1996 |
Diğer Kaynaklar: | Cemal Yıldırım, Mantık ‘Doğru Düşünme Yöntemi’ Bilgi yayınevi Teo Grunberg, Sembolik Mantık, El Kitabı, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılıkla ilgili problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri veya kavramları uygular | 4 |
2) | Verileri analiz eder ve yorumlar | 4 |
3) | Çok disiplinli ve çeşitli ekiplerde etkin bir şekilde çalışır | 5 |
4) | Profesyonel ve etik kararlar verir | 4 |
5) | Hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak etkili iletişim kurar | 5 |
6) | Hayat boyu öğrenme ihtiyacını kabul eder | 4 |
7) | Profesyonel uygulama için gerekli teknikleri, becerileri ve modern teknolojiyi kullanır | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası havacılık ortamını değerlendirir | 4 |
9) | Havacılık alanındaki çağdaş sorunları belirler ve çözmede ilgili bilgileri uygular | 4 |
10) | İş sürdürülebilirliği bilgisini havacılık sorunlarına uygular | 4 |