|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Mahiyeti |
Ders Notları |
3) |
Mantığın Konusu, Gayesi, Önemi ve Faydaları |
Ders Notları |
4) |
Mantığın Tarihçesi |
Ders Notları |
5) |
Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler |
Ders Notları |
6) |
Beş Tümel ve Kategoriler |
Ders Notları |
7) |
Tanım, Çeşitleri ve Şartları |
Ders Notları |
8) |
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma |
Ders Notları |
9) |
Önerme ve Çeşitleri |
Ders Notları |
10) |
Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler |
Ders Notları |
11) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar |
Ders Notları |
12) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, |
Ders Notları |
13) |
Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar |
Ders Notları |
14) |
Tümevarım ve Analoji, Beş Sanat |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
5 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
5 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |