|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Mahiyeti |
Ders Notları |
3) |
Mantığın Konusu, Gayesi, Önemi ve Faydaları |
Ders Notları |
4) |
Mantığın Tarihçesi |
Ders Notları |
5) |
Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler |
Ders Notları |
6) |
Beş Tümel ve Kategoriler |
Ders Notları |
7) |
Tanım, Çeşitleri ve Şartları |
Ders Notları |
8) |
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma |
Ders Notları |
9) |
Önerme ve Çeşitleri |
Ders Notları |
10) |
Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler |
Ders Notları |
11) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar |
Ders Notları |
12) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, |
Ders Notları |
13) |
Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar |
Ders Notları |
14) |
Tümevarım ve Analoji, Beş Sanat |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
2 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
1 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
1 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |