|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoca Ahmet Yesevî |
http://www.rumimevlevi.com/tr/yazarlar-cemiyeti/64-mahmut-erol-kilic/2463-sufi-siirinin-poetikasi |
2) |
Yunus Emre |
http://www.yunusemre.net/ |
3) |
Hacı Bayram-ı Veli / Eşrefoğlu Rumî |
http://www.hacibayramveli.org
http://www.edebiyatfakultesi.com/esrefoglu-rumi.htm
|
4) |
Kaygusuz Abdal / Pir Sultan Abdal |
http://www.edebiyatfakultesi.com/kaygusuz-abdal.htm
http://www.edebiyatfakultesi.com/?s=pir+sultan
|
5) |
Şemseddin-i Sivasî / Ruhsatî |
http://www.turkceciler.com/ruhsati.html |
6) |
Karacaoğlan / Bayburtlu Zihni |
http://www.turkceciler.com/sairler/karacaoglan.html
http://www.turkceciler.com/bayburtlu-zihni.html
|
7) |
Dadaloğlu / Erzurumlu Emrah |
http://www.turkceciler.com/sairler/dadaloglu.html
http://www.turkceciler.com/sairler/ErzurumluEmrah.html
|
8) |
Fuzuli / Baki |
http://www.turkceciler.com/fuzuli.html
http://www.turkceciler.com/baki.html
|
9) |
Hayali / Nef’i |
http://www.turkceciler.com/hayali-bey.html
http://www.turkceciler.com/nefi.html
|
10) |
Nabi / Nedim |
http://www.turkceciler.com/forum/turk-dili-ve-edebiyati-genel-icerik/651-caginin-insani-olarak-nabi.html
http://www.turkceciler.com/nedim.html
|
11) |
Ziya Paşa – Namık Kemal |
http://www.turkceciler.com/ziya_pasa.html
http://www.turkceciler.com/namik_kemal.html
|
12) |
Tevfik Fikret – Cenap Şahabettin |
http://www.turkceciler.com/tevfik_fikret.html
http://www.turkceciler.com/cenap_sehabettin.html
|
13) |
Ahmet Haşim- Ziya Gökalp |
http://www.turkceciler.com/ahmet_hasim.html
http://www.turkceciler.com/yazarlar/ziya_gokalp.html
|
14) |
Mehmet Akif – Yahya Kemal |
http://www.turkceciler.com/mehmet_akif_ersoy.html
http://www.turkceciler.com/yahya_kemal_beyatli.html
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |