ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0708 Türk Halk Edebiyatı Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Dersin Amacı: Sözlü Türk edebiyatının halk anlatıları içinde ağırlıklı bir yeri olan masallar ve efsanelerin, hangi toplumsal gereksinimlerden doğduğu, bireysel ve toplumsal yaşamda nasıl bir yol gösterici rol oynadığı ve eğitimsel işlevlerinin neler olduğunun örneklerle ve anlatı çözümlemeleriyle gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrencilerin masal ve efsane türlerini tanımaları, farklılık ve benzerliklerini ayırt edebilmeleri, bu türlerde yer alan toplumsal sorunları ve çözüm önerilerini görüp kendi yaşamlarına da uyarlayabilmeleri, bu anlatılar aracılığıyla kendi anadillerinin inceliklerini kavrayıp öğrenebilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Sözlü Türk Edebiyatının genel özellikleri, masal ve efsane türlerinin tanımları ve genel özellikleri, anadil öğretimine katkıları, eğitimsel işlevleri örnek metinler ve çözümlemeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sözlü Türk Edebiyatının genel tanımı ve özellikleri
2) Masal ve efsane tanımı ve özellikleri
3) Türk ve dünya masallarının ve efsanelerinin ortak özellikleri ve karşılaştırmalı örnekleri
4) Masalların mesaj indeksi
5) Efsanelerin motif indeksi
6) Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri
7) Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri
8) Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri
9) Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri
10) Anlatıların dil-anlatım özellikleri
11) Anlatıların dil-anlatım özelliklerinin günlük hayattaki karşılıkları
12) Anlatı çözümleme yöntemleri
13) Masal çözümlemesi örnekleri
14) Efsane çözümlemesi örnekleri
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: -Masallar ve Eğitimsel İşlevleri-Mesaj Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 5. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2009 -Diyarbakır Efsaneleri-Motif Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 4. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2007 -“Mit-Din-Gelenek Aynasında Kadın”, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Folklor-Edebiyat C.10, S. 37 -Evvel Zaman İçinde-Anadolu Masalları-1, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011 -Gel Zaman Git Zaman-Anadolu Masalları-2, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011 -Zaman Zaman İçinde-Anadolu Masalları-3, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 12 1 12
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir