|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış |
Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) |
Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim |
Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti
http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html
|
3) |
1940 Toplumcu Şiiri |
1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ
Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf
|
4) |
Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek |
http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046
http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html
|
5) |
Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca |
http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) |
Birinci Yeni:Garip Akımı |
http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) |
Bağımsız şairler |
http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) |
İkinci Yeni şiirine genel bakış |
http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html
|
9) |
İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları |
http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) |
İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar |
http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) |
Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan |
http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) |
1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu |
http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) |
1970 Kuşağı |
http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) |
1980’dan günümüze Türk şiiri |
http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|