|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış |
Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) |
Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim |
Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti
http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html
|
3) |
1940 Toplumcu Şiiri |
1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ
Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf
|
4) |
Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek |
http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046
http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html
|
5) |
Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca |
http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) |
Birinci Yeni:Garip Akımı |
http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) |
Bağımsız şairler |
http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) |
İkinci Yeni şiirine genel bakış |
http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html
|
9) |
İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları |
http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) |
İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar |
http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) |
Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan |
http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) |
1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu |
http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) |
1970 Kuşağı |
http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) |
1980’dan günümüze Türk şiiri |
http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|