|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış |
Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) |
Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim |
Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti
http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html
|
3) |
1940 Toplumcu Şiiri |
1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ
Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf
|
4) |
Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek |
http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046
http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html
|
5) |
Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca |
http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) |
Birinci Yeni:Garip Akımı |
http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) |
Bağımsız şairler |
http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) |
İkinci Yeni şiirine genel bakış |
http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html
|
9) |
İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları |
http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) |
İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar |
http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) |
Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan |
http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) |
1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu |
http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) |
1970 Kuşağı |
http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) |
1980’dan günümüze Türk şiiri |
http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |