|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış |
Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) |
Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim |
Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti
http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html
|
3) |
1940 Toplumcu Şiiri |
1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ
Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf
|
4) |
Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek |
http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046
http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html
|
5) |
Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca |
http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) |
Birinci Yeni:Garip Akımı |
http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) |
Bağımsız şairler |
http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) |
İkinci Yeni şiirine genel bakış |
http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html
|
9) |
İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları |
http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) |
İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar |
http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) |
Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan |
http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) |
1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu |
http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) |
1970 Kuşağı |
http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) |
1980’dan günümüze Türk şiiri |
http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
3 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
3 |