|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türk edebiyatı genel tarihi |
19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) |
Edebi metne analitik yaklaşım. |
Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) |
Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) |
Modern anlatıdan modernist anlatıya. |
Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) |
Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) |
Türk Edebiyatında Politik Roman |
Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002.
Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004.
Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001..
Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997.
Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008.
Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997.
James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|