|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türk edebiyatı genel tarihi |
19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) |
Edebi metne analitik yaklaşım. |
Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) |
Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) |
Modern anlatıdan modernist anlatıya. |
Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) |
Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) |
Türk Edebiyatında Politik Roman |
Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002.
Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004.
Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001..
Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997.
Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008.
Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997.
James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |