|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türk edebiyatı genel tarihi |
19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) |
Edebi metne analitik yaklaşım. |
Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) |
Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) |
Modern anlatıdan modernist anlatıya. |
Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) |
Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi |
Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) |
Modernist roman |
Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) |
Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. |
Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) |
Türk Edebiyatında Politik Roman |
Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) |
Türk edebiyatında kısa hikaye. |
Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002.
Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004.
Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001..
Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997.
Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008.
Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997.
James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|