| BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | 
| GEP0704 | Edebiyatta Akımlar |  					Güz Bahar  | 
	    	     
	    3 | 0 | 3 | 5 | 
| Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir | 
| Öğretim Dili: | En | 
| Dersin Türü: | GE-Elective | 
| Dersin Seviyesi: | LİSANS | 
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | 
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN | 
| Dersin Amacı: | Bu ders, edebiyat eserlerini “okuma” ve anlatıların alt metinlerini çözümleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, roman ve kısa hikayeleri analiz etme ve tartışma konusunda öğrencilerin yetkinliklerini artırmayı amaçlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı ifade becerilerinin güçlendirilmesine odaklanırken, onlara edebi eserleri ait oldukları kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak inceleme fırsatı sunar; edebi eserlerle kişisel bir bağ kurmalarını ve onlara yönelik öznel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini teşvik eder. | 
| 
	Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, metin analizi ve edebi eserlerle derinlemesine etkileşim yoluyla analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sergileyeceklerdir. Ayrıca, romanları kültürlerin bir yansıması ve tarihsel ile toplumsal bağlamlar tarafından şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Bunun yanı sıra, öğrenciler, anlatının yüzeysel düzeyinin ötesine geçerek edebiyatı daha derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlamayı teşvik eden sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaklardır.  | 
| Bu ders, yirminci ve yirmi birinci yüzyıldan seçilmiş edebî eserler aracılığıyla edebiyatta etik karar alma süreçleri, bilimsel sorumluluk, kimlik ve kültürel karşılaşmalar ile insan ötesi iletişim temalarını inceler. Le Guin’in “Omelas’tan Ayrılanlar”ındaki ahlaki hesaplaşma, Ackroyd’un Frankenstein’in Vak‘a Defterinde klasik bir anlatıyı yeniden kurgulayışı, Okorafor’un Binti’sindeki farklılık ve aidiyet müzakeresi, Chiang’in “Büyük Sessizlik”inde yok oluş ve insan olmayan ses üzerine düşünmesi gibi farklı konuları inceleyen öğrenciler, anlatı biçimi, tür ve bakış açısının çağdaş edebiyatta güç, empati ve sorumluluk sorularını nasıl şekillendirdiğini tartışacaklardır. | 
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
| 1) | Derse Giriş | yok | |
| 2) | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı | |
| 3) | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı | |
| 4) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Ders öncesi 1-9 bölümler okunmuş olmalı | |
| 5) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 9-15 bölümler okunmuş olmalı | |
| 6) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 16-22 bölümler okunmuş olunmalı | |
| 7) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 1-6 haftaların materyali gözden geçirilmeli | |
| 8) | Arasınav | 1-7 hafta materyali gözden geçirilmeli | |
| 9) | Binti by Nnedi Okorafor | Derse gelmeden (en az) ilk 30 sayfar okunmuş olmalı | |
| 10) | Binti by Nnedi Okorafor | Derse gelmeden ilk 60 sayfa okunmuş olmalı | |
| 11) | Binti by Nnedi Okorafor | Kitabın tümü okunmuş olmalı | |
| 12) | “The Great Silence” by Ted Chiang | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı | |
| 13) | “The Great Silence” by Ted Chiang | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı | |
| 14) | Dönem sonu değerlendirme | yok | |
| Ders Notları: | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd Binti by Nnedi Okorafor “The Great Silence” by Ted Chiang | 
| Diğer Kaynaklar: | Terry Eagleton – How to Read Literature Northrop Frye – Anatomy of Criticism David Lodge – The Art of Fiction Harold Bloom - How to Read and Why | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | 14 | % 10 | 
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Arazi Çalışması | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Seminer | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 | 
| Ara Juri | % 0 | |
| Final | 1 | % 50 | 
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Juri | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 | 
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 0 | 
| Ödevler | 0 | 0 | 0 | 
| Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Juri | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 
| Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 | 
| Juri | 0 | 0 | 0 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek | 
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 | 
| 2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 | 
| 3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 | 
| 4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 | 
| 5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 | 
| 6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 | 
| 7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 | 
| 8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 | 
| 9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 | 
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 | 
| 11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 | 
| 12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |