|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kötülük problemi |
Kötülüğün doğası. Felsefede kötülük ve onun temsilleri. Kötülük ile trajedi arasındaki ilişki. |
2) |
Yahudi-Hristiyan geleneğinde kötülük. |
Yaratılışın karanlık tarafı olarak kötülük. İsa’ya karşı Şeytan. |
3) |
Edebi metinde tema olarak kötülüğe analitik yaklaşım |
Kötülüğe yaklaşımda okuma stratejileri ve analiz yöntemleri. |
4) |
Modern felsefede kötülük. |
Nietzsche (İyi ve Kötünün Ötesinde). |
5) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Erotizm ve kötülük: Nero ve Caligula (Sade)
Edebiyatta Şeytan: (Faust by Goethe).
|
6) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Gotik edebiyat ve anti-kahraman: (Dr. Frankenstein,M. Shelley). Edgar Allen Poe’nun hikayeleri. |
7) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Dorian Gray’in Portresi, Oscar Wilde. |
8) |
Doğuda ve İslam’da kötülük algısı. |
Kuran’da Hayır ve Şer. Doğu ve Batı arasında kötlük bağlamında fark. Geleneksel Doğu anlatılarda kötülüğün temsili. |
9) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk romanında anti-kahramanın yükselişi: A. H. Tanpınar’ın Huzur romanı ve Suat. |
10) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
11) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
12) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk hikayeciliğinde kötülük: Kötülük, S. İleri ve Kağnı, Sabahattin Ali. |
13) |
Kötülük ve şiir |
Modernist ve avangard şiirde kötülüğün temsil edilişi. İkinci Yeni ve “kötücüllük”. Ece Ayhan ve şiiri. |
14) |
Kötülük ve şiir |
Erotizm ve yarı-kötücüllük. Edip Cansever, Turgut Uyar ve Cemal Süreya’nın şiiri. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|