|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kötülük problemi |
Kötülüğün doğası. Felsefede kötülük ve onun temsilleri. Kötülük ile trajedi arasındaki ilişki. |
2) |
Yahudi-Hristiyan geleneğinde kötülük. |
Yaratılışın karanlık tarafı olarak kötülük. İsa’ya karşı Şeytan. |
3) |
Edebi metinde tema olarak kötülüğe analitik yaklaşım |
Kötülüğe yaklaşımda okuma stratejileri ve analiz yöntemleri. |
4) |
Modern felsefede kötülük. |
Nietzsche (İyi ve Kötünün Ötesinde). |
5) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Erotizm ve kötülük: Nero ve Caligula (Sade)
Edebiyatta Şeytan: (Faust by Goethe).
|
6) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Gotik edebiyat ve anti-kahraman: (Dr. Frankenstein,M. Shelley). Edgar Allen Poe’nun hikayeleri. |
7) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Dorian Gray’in Portresi, Oscar Wilde. |
8) |
Doğuda ve İslam’da kötülük algısı. |
Kuran’da Hayır ve Şer. Doğu ve Batı arasında kötlük bağlamında fark. Geleneksel Doğu anlatılarda kötülüğün temsili. |
9) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk romanında anti-kahramanın yükselişi: A. H. Tanpınar’ın Huzur romanı ve Suat. |
10) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
11) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
12) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk hikayeciliğinde kötülük: Kötülük, S. İleri ve Kağnı, Sabahattin Ali. |
13) |
Kötülük ve şiir |
Modernist ve avangard şiirde kötülüğün temsil edilişi. İkinci Yeni ve “kötücüllük”. Ece Ayhan ve şiiri. |
14) |
Kötülük ve şiir |
Erotizm ve yarı-kötücüllük. Edip Cansever, Turgut Uyar ve Cemal Süreya’nın şiiri. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |