|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeri, yönetimi, programı ve işlenişi hakkında genel bilgi. |
Dersin programı |
2) |
Edebiyata dair tartışma.
Edebiyat nedir? Gündelik yaşantımıza etkileri nelerdir? Bir yazar için anlamı nedir?
|
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? |
3) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Çeşitli yazarların web sayfalarını ve bloglarını ziyaret etme.
Orhan Pamuk “Babamın Bavulu”
Elif Şafak “Nasıl Yazar Olunur?”
The interview of Murathan Mungan
Ferit Edgü, “Sanatçının Tarifi”
Cemal Süreya’ya Dair: “Nasıl Şair Olunur? Hangi Yaşta Şair Olunur?”
Orhan Tuncay, “Bir Fenomen Olarak Kafka”
Selahattin Çiftçi, “Dostoyevski’nin Kumarbaz Eserinin Hayat-Eser Açısından İncelenmesi”
|
4) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Umberto Eco, Genç Bir Romancının İtirafları |
5) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak
|
6) |
Bir Yazarla Söyleşi (Yazarın kim olacağı duyurulacaktır.) |
Konuk yazarla ilgili araştırma yapmak ve söyleşide iletmek üzere soru hazırlamak |
7) |
Edebi Türlere Giriş |
Roman, hikâye, şiir, anı, biyografi, tiyatro gibi edebi türleri tanımlama ve ayırt edici özelliklerini tartışma. |
8) |
Hikâye Örnekleri |
Anton Çehov, “Vanka”
Guy de Maupassant, “Küçük Çan”
Edgar Allan Poe, “Metaforik Bir Cinayet
|
9) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Franz Kafka, Dönüşüm |
10) |
Uyarlama ve Yeniden Yorumlama |
Edebiyattan Sinemaya: Zorba |
11) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar |
12) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
Creative Writing Exercises |
13) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı geliştirme |
14) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı tamamlama |
Ders Notları: |
Pelin Aslan tarafından derlenen GEP 1206 kitabı
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? İstanbul: Can, 2005.
Genç Bir Romancının İtirafları, Umberto eco, Çev. İlknur Özdemir, İstanbul: Kırmızı Kedi, 2011.
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası, İstanbul: Metis, 2011.
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak, İstanbul: Can, 2009.
Franz Kafka, Dönüşüm, İstanbul: Can, 2011.
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar, İstanbul: Can, 2011.
|
Diğer Kaynaklar: |
Pınar Kür (ed), Short Fiction in English, İstanbul: Bilgi Üniversitesi, 2001.
Murat Gülsoy, Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, İstanbul: Can, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|