|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeri, yönetimi, programı ve işlenişi hakkında genel bilgi. |
Dersin programı |
2) |
Edebiyata dair tartışma.
Edebiyat nedir? Gündelik yaşantımıza etkileri nelerdir? Bir yazar için anlamı nedir?
|
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? |
3) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Çeşitli yazarların web sayfalarını ve bloglarını ziyaret etme.
Orhan Pamuk “Babamın Bavulu”
Elif Şafak “Nasıl Yazar Olunur?”
The interview of Murathan Mungan
Ferit Edgü, “Sanatçının Tarifi”
Cemal Süreya’ya Dair: “Nasıl Şair Olunur? Hangi Yaşta Şair Olunur?”
Orhan Tuncay, “Bir Fenomen Olarak Kafka”
Selahattin Çiftçi, “Dostoyevski’nin Kumarbaz Eserinin Hayat-Eser Açısından İncelenmesi”
|
4) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Umberto Eco, Genç Bir Romancının İtirafları |
5) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak
|
6) |
Bir Yazarla Söyleşi (Yazarın kim olacağı duyurulacaktır.) |
Konuk yazarla ilgili araştırma yapmak ve söyleşide iletmek üzere soru hazırlamak |
7) |
Edebi Türlere Giriş |
Roman, hikâye, şiir, anı, biyografi, tiyatro gibi edebi türleri tanımlama ve ayırt edici özelliklerini tartışma. |
8) |
Hikâye Örnekleri |
Anton Çehov, “Vanka”
Guy de Maupassant, “Küçük Çan”
Edgar Allan Poe, “Metaforik Bir Cinayet
|
9) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Franz Kafka, Dönüşüm |
10) |
Uyarlama ve Yeniden Yorumlama |
Edebiyattan Sinemaya: Zorba |
11) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar |
12) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
Creative Writing Exercises |
13) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı geliştirme |
14) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı tamamlama |
Ders Notları: |
Pelin Aslan tarafından derlenen GEP 1206 kitabı
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? İstanbul: Can, 2005.
Genç Bir Romancının İtirafları, Umberto eco, Çev. İlknur Özdemir, İstanbul: Kırmızı Kedi, 2011.
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası, İstanbul: Metis, 2011.
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak, İstanbul: Can, 2009.
Franz Kafka, Dönüşüm, İstanbul: Can, 2011.
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar, İstanbul: Can, 2011.
|
Diğer Kaynaklar: |
Pınar Kür (ed), Short Fiction in English, İstanbul: Bilgi Üniversitesi, 2001.
Murat Gülsoy, Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, İstanbul: Can, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
2 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
1 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
1 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |